וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומות לטובת הלקוחות?

אופיר בר-זהר

12.8.2008 / 15:05

yes ו-HOT יידרשו להציע ללקוחותיהן חבילות צרות ולאפשר רכישה של כל ערוץ נוסף בנפרד. בתמורה יוכלו לשדר פרסומות

הצעת חוק ההסדרים שפורסמה הבוקר על ידי האוצר כוללת את הפרק שעוסק בשוק הטלוויזיה. לפי פרק זה, יידרשו חברות הכבלים והלוויין להציע ללקוחותיהן חבילות צרות ולאפשר רכישה של כל ערוץ נוסף בנפרד. כפיצוי על אובדן ההכנסות מדמי המנוי יורשו החברות לשדר פרסומות בערוציהן.

ערוצי הטלוויזיה המסחרית 2 ו-10 צפויים להתנגד נחרצות לעניין. מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, אמר בדיון בוועדת הכלכלה בשבוע שעבר כי מהלך כזה ימוטט את הענף כולו, וגורמים בכירים בזכייניות האחרות מחזיקים בדעות דומות. גם בכבלים ובלוויין מתייחסים להצעה זו בהססנות וקיימים גורמים בחברות שמתנגדים לעניין באופן נחרץ. פרסום בכבלים ובלוויין ייאלץ את yes והוט להקים מערכי שיווק לזמן אוויר, מה גם שהחברות מחזיקות בערוצים רבים שרובם ככולם מקבלים רייטינג נמוך שלא יכול להתחרות ברייטינג של ערוצים 2 ו-10, ומערך שיווק שכזה עלול להתגלות כסבוך ולא רווחי.

המרוויחים הגדולים מחקיקה כזו יהיו המפרסמים ומשרדי הפרסום, אשר יקבלו פלטפורמה נוספת שבה יוכלו לפרסם, דבר שצפוי להוריד את מחירי הפרסום. קבוצות אלה אינן מסתירות את תמיכתן בנושא, ושלחו בתחילת השבוע מכתב לשר התקשורת, אריאל אטיאס, ובו ביקשו לחזק את ידיו בקידום הרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully