וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיר-סו-מות

אופיר בר-זהר

14.8.2008 / 16:23

הערכות באוצר: הכבלים והלוויין יכניסו 300-400 מיליון שקל בשנה מפרסומות. בכיר בתעשייה: שלא יחלקו לנו מתנות על הנייר

כ-200 מיליון שקל יתווספו לעוגת הפרסום השנתית בעקבות התרת פרסום בכבלים ובלוויין, במידה שהמהלך יאושר במסגרת חוק ההסדרים - כך לפי הערכות במשרד האוצר. עוד מעריכים באוצר כי חברות הכבלים והלוויין צפויות להכניס סכום של כ-400-300 מיליון שקל מדי שנה מפרסום, לפי השוואה למדינות אחרות שבהן הכנסות חברות הכבלים והלוויין מהוות 10%-5% מכלל הכנסותיהן. מצירוף שתי ההערכות עולה כי שאר המדיה בשוק הפרסום צפויות להפסיד כ-200-100 מיליון שקל בשנה.

באוצר מעריכים עוד כי חבילת הערוצים הצרה תכלול חמישה ערוצים: 1, 2, 10, 33 ו-99, כאשר על כל ערוץ נוסף יהיה צריך לשלם בנפרד. חברות yes ו-HOT הן אלה שיצטרכו לקבוע את מחיר החבילה ואת מחירו של כל ערוץ, אולם לפי הערכת האוצר מחיר חבילת הבסיס יעמוד על כמה עשרות שקלים, כנראה בין 60 ל-80, ואילו עבור כל ערוץ יהיה צורך להוסיף סכום שינוע בין שקלים בודדים ל-20 שקל.

בכיר בתעשייה שלל את הערכות האוצר בנוגע להכנסות מפרסום: "זה לחלוטין לא מבוסס. הלוואי והם היו צודקים - אנחנו היינו הראשונים לשמוח. לצערנו המספרים הרבה יותר נמוכים. אנחנו מדברים על מחצית מהסכום ואפילו מתחת לזה - כ-150 מיליון שקל בשנה לשתי החברות. אנחנו מבססים את ההערכות שלנו על מספרי אמת מנתוני רייטינג, ואני משוכנע שאין אחד במשרדי הממשלה שיכול לעשות את העבודה הזאת. שלא יחלקו לנו מתנות על הנייר". על תמחור החבילה הצרה אמר הבכיר כי "זה מבוסס על ציפיות לא ריאליות וחוסר הבנה של הכלכלה של העולם הרב ערוצי".

בנוגע למעבר לרישיונות בטלוויזיה המסחרית, גורמים באוצר טוענים כי יש לבחון את העניין, וכי צריכה לקום ועדה ממשלתית שתגיש מסקנותיה עד נובמבר, כך שאולי יהיה אפשר להעביר חקיקה בנושא במהירות. לדברי הגורם, "יש הסכמה בין הגורמים שצריך לקדם את המהלך הזה". על הטענה כי מדובר במהלכים חדים שיזעזעו את התעשייה, אמר הגורם כי "להגיד 'התעשייה שלי רגישה' ולגבות יותר מדי כסף מהצרכן זה לא מוצדק. התעשייה נמצאת בנקודה שנוח לה. אין להם טיעון טוב וזה התירוץ שלהם".

מחברת HOT נמסר בתגובה כי "אין כל שינוי בעמדת HOT בסוגיית הפרסום בכבלים ובבחינת נושא החבילה הצרה. אין התנגדות לפתיחת הערוצים לפרסום, אבל יש התנגדות לדרך ולסגנון בהם הדברים מובאים כרגע על ידי האוצר, במסגרת חוק ההסדרים. אנחנו ממתינים לתוצאות ועדה, שתבדוק לעומק את כל עולם הטלוויזיה הרב ערוצית, ובתוך זה תבדוק בצורה מעמיקה ביותר את עולם הפרסום ואת נושא חבילת הבסיס הצרה, על כל ההשלכות וההיבטים. עד שזה לא ייעשה, יהיה זה חוסר אחריות מצידנו להתייחס באופן ענייני למספרים כאלו או אחרים, שנזרקים לחלל האוויר בצורה בלתי אחראית ובלתי שיטתית בעליל".

  • עוד באותו נושא:
  • yes
  • יס
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully