וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"ל חדש מונה לעיתון לוס אנג'לס טיימס

אשר שכטר

16.8.2008 / 18:54

המו"ל הקודם, דיוויד הילר, התפטר ביולי בעקבות המשבר בטריביון. אדי הרטנסטיין שיחליף אותו הוא המו"ל הרביעי מאז שנת 2000

אדי הרטנסטיין, היו"ר והמנכ"ל לשעבר של ענקית הטלוויזיה בלווין האמריקאית DirecTV, ימונה למו"ל העיתון "לוס אנג'לס טיימס" במקום המו"ל דיוויד הילר שהתפטר בחודש שעבר; כך דיווח אתמול אתר האינטרנט של העיתון האמריקאי. לפי העיתון, ייכנס הרטנסטיין לתפקידו החדש כבר ביום שני. הרטנסטיין, שאינו בעל ניסיון בעולם העיתונות, שימש כמנכ"ל ויו"ר DirecTV מ-2001 עד 2004. הוא יהיה המו"ל הרביעי של ה"לוס אנג'לס טיימס" מאז רכשה אותו ענקית העיתונות טריביון בשנת 2000. המו"ל הקודם של ה"טיימס", דיוויד הילר, התפטר ביולי מתפקידו יחד עם העורכת של העיתון "שיקאגו טריביון", אן מארי ליפינסקי, בעקבות המשבר בטריביון, החברה האם של שני העיתונים. טריביון, שנרכשה בשנה שעברה תמורת 8.2 מיליארד דולר על ידי איל הנדל"ן סם זל, נאלצה לקצץ בכוח העיתונים ובמספר העמודים בעיתונים כדי לחסוך בהוצאות, בעקבות הירידה החדה בהכנסותיה מפרסום בעיתוני החברה.

הילר התפטר לאחר 21 חודשים בראשות העיתון הגדול ביותר של טריביון. קודמו בתפקיד, ג'פרי ג'ונסון, הודח בשלהי 2006 כשניסה להתנגד לקיצוץ בכוח האדם. "לוס אנג'לס טיימס" מתכנן לקצץ 250 תפקידים, כולל 150 במחלקות החדשות בדפוס ובאינטרנט. כמו כן יקטין את מספר העמודים השבועי ב-15%. כמה מדורים יבוטלו, והכתבות יקוצרו.

"לוס אנג'לס טיימס", שבבעלות טריביון, הוא אחד מקורבנותיו הגדולים של מעבר המפרסמים מהעיתונות המודפסת לאינטרנט, לאחר שנאלץ לקצץ כחצי ממספר המשרות בחברה בתוך עשור, ונפגע קשות גם מהמשבר בשוק הדיור בקליפורניה, שהוביל לירידה ניכרת בהכנסות מפרסום הקשור בשוק הנדל"ן למגורים. לפני עשור העסיק העיתון 1,300 עובדים, ביום, וכיום עומד המספר על 700.

בשבוע שעבר דיווחה טריביון על הפסד ענק של 4.5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008, לאחר שרשמה מחיקות ערך בסך 3.8 מיליארד דולר הקשורות לירידה בשוויים של חלק מהעיתונים שבבעלות החברה בעקבות הירידה בהכנסותיהם מפרסום. הכנסות החברה ירדו ב-5% ל-1.1 מיליארד דולר במהלך הרבעון, בעקבות נפילה של 15% בהכנסות מפרסום מודעות בעיתונים. תפוצת עיתוני החברה ירדה ברבעון השני ב-2%.

הירידה החדה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת בארה"ב היקשתה על זל לעמוד בהתחייבויותיו, לאחר שלקח הלוואות בסך 12.5 מיליארד דולר כדי לממן את העסקה. נכון ליום רביעי, שילמה טריביון 807 מיליון דולר לבעלי אג"ח בסך 1.4 מיליארד דולר שאמורות להיפרע ביוני 2009.

במאי זכתה טריביון להזרמת כספים חיונית, לאחר שמפעילת הכבלים האמריקאית כייבלוויז'ן סיסטמס הסכימה לרכוש את העיתון "ניוזדיי" מידי החברה, בעבור 650 מיליון דולר. החברה הודיעה באחרונה שהיא מעוניינת למכור נכסים נוספים, בהם קבוצת הבייסבול שיקאגו קאבס, ושוקלת למכור את מטה החברה בשיקאגו, הטריביון טאוור, ואת בניין מערכת ה"לוס אנג'לס טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully