וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים מתנגדים לרפורמה בשוק התקשורת

ענת קם

17.8.2008 / 12:37

בהודעה שפרסמו היום נכתב: "התוצאה ידועה מראש: זילות המסך, איכות תכנים ירודה, פחות הפקות מקור, אם בכלל"

היוצרים מתנגדים לרפורמה בשוק התקשורת. לאחרונה פנה איגוד התסריטאים לשר האוצר רוני בר און, שר התרבות ראלב מג'אדלה ושר המשפטים דניאל פרידמן ומחה נגד הצעת החוק שתאפשר מעבר משיטת הזיכיונות לשיטת מתן רישיונות וכן שידור פרסומות בכבלים ובלווין. לטענת היוצרים, מהלך זה יפגע ביצירה הישראלית מאחר שלהערכתם עמידת הזכיינים במחויבויותיהם תקטן משמעותית.

בפנייתם לשר המשפטים טענו היוצרים כי מתן רשיונות לצמיתות משמעותו היא קריסת הרגולציה וחלוקת משאבי המדינה לבעלי הון ללא תמורה של ממש וללא פיקוח. מלשכת שר המשפטים נמסר ליוצרים כי ועדת השרים לענייני חקיקה מתנגדת להצעת חוק זו.

היוצרים כותבים בהודעתם: "כל המצגת של מגישי החוק בדבר 'פתיחת שוק הטלוויזיה לתחרות, הינה מקסם שווא... התוצאה ידועה מראש: זילות המסך, איכות תכנים ירודה, פחות הפקות מקור, אם בכלל. כולנו זוכרים עוד לטובה את השנה שלפני המכרז בה התאמצו הזכיינים לנפק טלוויזיה איכותית. לא עוד. רישיון לנצח".

עמדת היוצרים מצטרפת גם לעמדתו של מנכ"ל רשת יוחנן צנגן שאמר לאחרונה בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת כי המעבר לרשיונות יהפוך את ענף הטלוויזיה לאנרכיה מוחלטת. וכי הכנסת פרסום לכבלים וללוויין היא שערורייתית ותמוטט את כל המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully