וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי השחור

ענת קם

17.8.2008 / 16:40

אילן לביא סיפר בחייו כי הוא ניצול הטבח באולימפיאדת מינכן. במותו הפך סיפורו לברווז העיתונאי של השנה בשער ידיעות אחרונות

ידיעות אחרונות פירסם ביום שישי האחרון כתבה גדולה, כולל הפניה מהעמוד הראשון, אודות אילן לביא, שלטענת הכתבת נאוה צוריאל ניצל מטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן ומת בחוסר כל. הבוקר מפרסם העיתון התנצלות על הפרסום השגוי בפני הקוראים ובפני מי שהיה מאמן הנבחרת באולימפיאדת מינכן, טוביה סוקולסקי.

בהתנצלות שהופיע הבוקר בעמוד 14 נכתב: ".. אילן לביא ז"ל, שנפטר בשבוע שעבר, לא היה בסגל הספורטאים הישראלי לאולימפיאדת מינכן. 'ידיעות אחרונות' מתנצל בפני טוביה סוקולסקי ובפני כל מי שנפגע מהפרסום".

לביא לא היה ספורטאי כלל, אלא התחזה לא אחת לניצול אולימפיאדת מינכן. זה לא הפריע לכתבת ידיעות אחרונות, נאווה צוריאל, לפתוח את הכתבה במילים: "אילן לביא היה מרים משקולות, אבל את משקל הטראומה הנוראה שחווה באולימפיאדת מינכן הוא התקשה לשאת על גבו כל ימי חייו". בידיעה נכתב גם שלביא קפץ מהחלון במינכן וניצל בצוותא עם טוביה סוקולסקי, מאמן המשקולות, שאכן ניצל מטבח הספורטאים.

ידיעות לא הראשונים שקנו את סיפורו של לביא. לפני יותר משש שנים הוא הוזכר בכתבה של כתבת מעריב שרי מקובר על נפגעי משכנתאות, שם הוזכר כפגוע נפש בעקבות הטראומה שחווה. מקובר אף מתייחסת למאמן הנבחרת למינכן, טוביה סוקולסקי, ומכנה אותו בטעות יעקב, טעות שחוזרת על עצמה גם בכתבתה של צוריאל.

במערכת החדשות של ידיעות שוררת מאז סוף השבוע מבוכה. יחד עם זאת, לא כולם בעיתון הופתעו. גורמים בידיעות סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי במשך שנים רבות ניסה לביא לקשר בין סיפורו האישי וקשייו הכלכליים לטראומת מינכן, בה כלל לא נכח ואף זכה להטבות כספיות. גורם בידיעות אמר היום: "זה מידע בסיסי שהכתבת הייתה צריכה לבדוק. זו לא בעיה של העורכים או של הרכז, זה אלף-בית שאפשר היה לבדוק בגוגל. הם לא צריכים לשלם את המחיר, לב לבו של הסיפור הוא באחריות הכתב".

בכיר בידיעות אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "זו הייתה טעות מצערת ולשמחתנו אין כמעט כאלה. כשזה קורה אנחנו עושים תחקיר מעמיק במערכת, מיהרנו להתנצל ולהודות בטעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully