וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע פרלמנטרי

ענת קם

18.8.2008 / 0:24

המנהלים של רשות השידור ביקשו תמיכה מועדת הכספים של הכנסת, עובדי קול ישראל קוראים לחברי הכנסת להציל אותם ממשה גביש

ועדת הכספים של הכנסת דנה אתמול (א') במצבה הכלכלי של רשות השידור. בדיון נכחו בכירי הרשות ובהם המנכ"ל מוטי שקלאר, סמנכ"ל הכספים ערן הורן וסמנכ"ל משאבי אנוש ליאור רמתי וכן נציגי ועדי העובדים ברשות השידור. הנוכחים פנו לחברי הועדה בבקשה שיסייעו בהעברת מימון ביניים של 30 מיליון שקל ממשרד האוצר.

סמנכ"ל הכספים ערן הורן ציין בדיון כי העובדים והנהלת הרשות קרובים מתמיד לחתימה על ההסכמים הקשורים ברפורמה. מימון זה צפוי להיות חלק מהסכום שיועבר בכל מקרה לרשות ממשרד האוצר לצורך מימון הרפורמה והוא אמור לשמש בעיקר לתשלום משכורות. חבר הכנסת חיים אורון, חבר הועדה, אמר בדיון: "זו תהיה בכייה לדורות אם בגלל אי תשלום מימון הביניים הקטן יחסית תקרוס המערכת, מה שיגרום להפסדים גדולים בהרבה".

לקראת הדיון העביר ועד הפעולה של העיתונאים בקול ישראל מכתב לחברי הכנסת שכותרתו "היחלצות להצלת השידור הציבורי מציפורני מי שהתמנה לתפקיד יושב ראש הועד המנהל של רשות השידור משה גביש". במכתב תוקף הועד את גביש וטוען כי העובדים נתונים תחת מרות שלטון רודנות כוחני ולא מקצועי. המכתב אינו חתום בשמם של חברי הועד, שהסבירו כי הם חוששים למקום עבודתם במידה שיזדהו. במכתב נטען עוד כי גביש מתערב בהחלטות מקצועיות ברדיו ובטלוויזיה ומטיל אימה על חברי הועד המנהל.

בפניית הועד לחברי הכנסת נכתב: "אנחנו לא מתנגדים לשינויים אך אלה צריכים להיעשות בדרך של טיפול ממוקד ברקמות החולות ולא על ידי קיצוץ רוחבי, שיפגע באלה שאינם נהנים מתנאי עבודה חריגים ובסופו של דבר ינציח את ההסכמים הלא תקינים... זה שנים נוהגים בנו מנהג של רצח אופי, כאשר מנופפים נגדנו את הסכמי השעות הנוספות. אנו חוזרים ומבהירים כי הסכמי השעות הנוספות היו יוזמה של משרד האוצר, שביקש להשאיר את שכר היסוד שלנו נמוך".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים למכתבים אנונימיים. אם היו דברים בגו הם היו נאמרים בשם אומרם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully