וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב - החלה בדיקת הנאותות של לן בלווטניק

אופיר בר-זהר

18.8.2008 / 17:27

צדדים חתמו בסוף חודש יולי הסכם NO SHOP, אשר מבטיח לבלווטניק בלעדיות במשא ומתן על רכישת העיתון

החלה בדיקת הנאותות של המיליארדר האמריקאי לן בלווטניק, אשר מתעניין ברכישת העיתון "מעריב". לא מדובר בהפתעה מאחר שבסוף חודש יולי נחתם בין הצדדים הסכם NO SHOP, אשר מבטיח לבלווטניק בלעדיות במשא ומתן על רכישת העיתון, ותהליך של בדיקת נאותות היה מתבקש. ככל הידוע, זו היתה הפעם הראשונה בסדרת המגעים למכירת "מעריב" שבה נחתם הסכם בלעדיות כזה בעוד שבדיקת נאותות כבר נערכה לעיתון בעבר על ידי אנשיו של שלדון אדלסון, אשר התעניין ברכישתו.

כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, בלווטניק, בעל השליטה בתאגיד האמריקאי הפרטי אקסס אינדסטריז, מעוניין לרכוש את העיתון מידי משפחת נמרודי ואיש העסקים ולדימיר גוסינסקי (המחזיק בכ-27% ממניות העיתון), ולהרחיב את אחזקותיו בשוק התקשורת בישראל. בלווטניק רכש לפני כחודשיים 20% ממניות RGE מאיש העסקים אביב גלעדי, ובכך נכנס לראשונה לשוק התקשורת הישראלי. זרוע המדיה של התאגיד שבבעלותו מחזיקה, בין היתר, במניות תאגיד המדיה האמריקני וורנר, חברות תקשורת בבריטניה וברוסיה, אך אם ירכוש את "מעריב" יהיה זה העיתון המודפס הראשון שבבעלותו.

אנשיו של בלווטניק, שהתעניינו בהרחבת עסקיו לישראל, שמעו על האפשרות לרכוש את העיתון בתיווכו של עו"ד צבי חפץ, נציגו ושותפו לשעבר של גוסינסקי ב"מעריב". השניים הכירו בלונדון, שם שימש חפץ כשגריר ישראל ובה מתגורר בלווטניק בשנים האחרונות. השניים שמרו על קשר גם לאחר שחפץ סיים את תפקידו.

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה. נציגו של חפץ לא מסר תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully