וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשרות ממשית" שטריביון לא יעמוד בחובותיו

נתן ליפסון

23.8.2008 / 11:42

סוכנות דירוג האשראי הורידה את דירוג האשראי של קבוצת העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב ל-CCC עם אופק שלילי

זעזוע בעולם העיתונות האמריקאי: סוכנות דירוג האשראי פיץ' החליטה להוריד את דירוג האשראי של ענקית העיתונות האמריקאית טריביון לרמת CCC. פיץ', קבעה לדירוג אופק שלישי ואמרה גם כי החברה עומדת בפני "אפשרות ממשית" של אי עמידה בחובות בסך 13.4 מיליארד דולר.

טריביון היא מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב, אחרי גאנט. עיתוני קבוצת טריביון כוללים את "שיקאגו טריביון" ואת "לוס אנג'לס טיימס".

לפני עשרה ימים טריביון פרסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2008 ובהם דיווחה על ירידה של 15% בהכנסות מפרסום בעיתונות ועל הפסד מפעילות מתמשכת של 3.8 מיליארד דולר. ההפסד נבע ממחיקה בגודל זהה של רכישתה את קבוצת "טיימס מירור" משנת 2000. ההפסד הנקי הכולל של החברה הסתכם ב-4.5 מיליארד דולר.

באפריל 2007 טריביון חדלה להיות חברה ציבורית אחרי שנרכשה על ידי קבוצה בראשות איל הנדל"ן סם זל ועובדי החברה בעסקה שהעניקה לעיתון שווי של 8.2 מיליארד דולר.

ב-16 החודשים שחלפו עסקי החברה הידרדרו במהירות. זל עצמו, המשמש יו"ר ומנכ"ל טריביון, השקיע בה 315 מיליון דולר, ואולם חלק ניכר מהרכישה בוצע באמצעות הלוואות בנקאיות.

בשנים האחרונות המשבר בענף העיתונות התבטא אצל המו"לים הגדולים בשינויי בעלות על רקע הידרדרות עסקית: נייט-רידר נמכרה למו"לית קטנה יותר, מקלאטצ'י, ודאו ג'ונס נמכרה לניו קורפ. שבשליטת רופרט מרדוק. גם "ניו יורק טיימס" עמד תחת לחץ לשנות את מבנה ההון כדי לאפשר מכירה, אך עד כה בעלת השליטה בקבוצה, משפחת סולצברגר, הצליחה לעמוד בו.

הקבוצה היחידה שמצליחה לשמור על עצמאות ולא היתה נתונה לביקורת ולחץ ציבוריים משמעותיים היא גאנט – המו"לית הגדולה ביותר בארה"ב והמוציאה לאור בין השאר את "יו.אס.איי טודיי". ואולם בשנה האחרונה מניית גאנט צללה מכ-50 דולר לפחות מ-18 דולר.

על פי נתוני איגוד עיתוני ארה"ב (NAA), הכנסות הפרסום הכוללות של עיתוני ארה"ב צללו ברבעון הראשון של 2008 ב-14.4% לעומת הרבעון הראשון של 2007 – ל-8.4 מיליארד דולר. הירידה החדה ביותר, 24.9%, נרשמה בענף הפרסום שהיה בעבר הגדול והרווחי ביותר בעיתוני ארה"ב ובעולם כולו: מודעות לוח.

  • עוד באותו נושא:
  • טריביון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully