וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הקורא לן בלווטניק

ענת קם

25.8.2008 / 0:01

העיתונאים במעריב מודאגים לקראת מכירת העיתון ויוזמים הקמת ועד עובדים. כנס הייסוד יתקיים ביום שישי הקרוב בבית ההסתדרות

בעיתון מעריב מתארגן בימים אלה ועד עובדים בדומה לוועד של עיתון הארץ. במייל שהופץ היום בעיתון הוזמנו העובדים מכל המחלקות לכנס שיתקיים ביום שישי הקרוב בבית ההסתדרות בתל אביב. במכתב הסבירו היוזמים כי החליטו לעשות זאת עכשיו, לנוכח השינויים העשויים להתרחש בקרוב בעיתון, במידה שעסקת מכירתו תצא לפועל. על המכתב חתומים ארבעה עשר כתבים ועורכים, בהם סגן עורך מוסף השבת ברוך שי, עורך במוסף "סופשבוע" נעם שיזף, הכתבת הפוליטית מרב דוד ועוד.

המארגנים קוראים לעובדים להתארגן על מנת להבטיח את זכויותיהם ומעמדם בעתיד: "החלטנו, אנשי תוכן מכל המחלקות, להקים נציגות עובדים חדשה במעריב. אנו סבורים כי זהו הזמן לעשות זאת, לנוכח השינויים העשויים להתרחש בקרוב. כדי שההתאגדות תהיה אפקטיבית, עלינו למנות כמאה איש ואנו קוראים לכם, עובדים מכל המחלקות והדרגים, להצטרף אלינו".

במסגרת הכנס, תוצג סקירה על התאגדות עובדים בכלל, והתאגדויות עיתונאים בפרט, לאור הניסיון המוצלח של הקמת הוועד בעיתון הארץ, תיערכנה בחירות ויוקם ועד, שיכלול באופן רשמי חמישה נציגים בהם שני עורכים, כתב, צלם וגרפיקאי. בנוסף, תתבצע חשיבה משותפת על דרכי פעולה.

לפני כחודש וחצי התקיים כנס הייסוד של החטיבה הצעירה באגודת העיתונאים בהשתתפות למעלה משלוש מאות עיתונאים. בכנס נאם העורך הראשי של מעריב, דורון גלעזר, שהביע תמיכה בהתארגנות העובדים ואף ציין כי יש מקום לשיפור תנאי ההעסקה בעיתונו: "המשכורות של אנשים במעריב הן חרפה", אמר גלעזר וזכה לתשואות עידוד מהקהל, "אני כל הזמן חושב איך לייעל את הארגון כדי שאנשים יוכלו להרוויח יותר כסף. אנחנו צריכים להגיע לחוזים חדשים, שיאפשרו גמישות ניהולית מצד אחד ותרבות שכר מבוססת מצד שני. המשכורת צריכה להיקבע על פי קריטריונים ברורים של תפקיד העיתונאי ומעמדו, הוותק שלו, האיכות שלו והסטטוס המשפחתי. מדרגות השכר צריכות להיות מובנות ולא תלויות בקפריזות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully