וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר החליט: פרסומות בHOT ו-yes רק מ-2010

אמיתי זיו

25.8.2008 / 20:48

חברות הטלוויזיה הרב ערוצית יחויבו בשיווק של חבילה צרה של ערוצים במחיר מופחת לצרכן - אך רק במרץ 2011

חברת הכבלים וחברת הלווין יורשו לשלב פרסומות בשידוריהן, אך הרפורמה תחל רק באפריל 2010 ולא באפריל 2009. כך עולה מטיוטה שנייה אשר ניסח משרד האוצר לגבי חוק ההסדרים. חברות הטלוויזיה הרב ערוצית יחויבו גם בשיווק של חבילה צרה של ערוצים, במחיר מופחת לצרכן, אך תאריך התחלת רפורמה זו נשאר כמו בנוסח ההצעה המקורי - מרץ 2011.

עמדת האוצר, כפי שעולה מהטיוטה, היא בניגוד מוחלט לעמדת משרד התקשורת אשר מבקש לבחון את הפרסום בטלוויזיה הרב ערוצית, וכן את עניין החבילה הצרה, בוועדה של אנשי מקצוע שתדון בכל הפנים של תעשיית הטלוויזיה והתוכן, כולל ביטול שיטת הרישיונות ומעבר לזיכיונות.

משרד האוצר ניסח את הטיוטה החדשה לחוק בימים האחרונים וזו הגיעה לידי TheMarker. זו אינה הגרסה הסופית אשר תפורסם רק בעוד מספר ימים על ידי מזכירות הממשלה. עיון במסמך הנוכחי מראה כי מלבד שינוי התאריכים בנוגע לפרסום בכבלים ובלווין, עוד רפורמות שהאוצר יזם לגבי שוק התקשורת ושהופיעו בנוסח הראשון, נגנזו. הסיבה - משרד התקשורת העביר אתמול מכתב לאוצר בו הוא מפרט את ההתנגדויות לכל סעיף וסעיף בחוק ההסדרים ודורש לא להכליל את הרפורמות כחלק מהחוק. האוצר קיבל את עמדת משרד התקשורת התקבלה, לפחות לגבי חלק מהסעיפים.

על פי הנוסח החדש של טיוטת חוק ההסדרים, הרפורמה שמציעה להכניס מפעילי סלולר חדשים במודל VOB סלולרי, נגנזה. מדובר במודל של חיוג מהסלולר אך באמצעות קליינט שדומה לסקייפ ולא דרך המפעילה הסלולרית המקורית ובעלות שיחה נמוכה.

משרד התקשורת התנגד להכנסת הרפורמה לחוק ההסדרים עקב אי בשלות טכנולוגית ומשום שאין עדיין הפעלה מסחרית המונית של השירות בשום מקום בעולם, ונראה כי עמדת משרד התקשורת בנושא התקבלה. מספר חברות ישראליות מעוניינות לפעול ב-VOB הסלולרי, ביניהן חברות הטלפוניה 012 סמייל ו-018 אקספון, שמקיימות ניסוי בטכנולוגיה.

מחלוקת גם לגבי שוק הסלולר

נראה כי בנושא נוסף עמדת משרד התקשורת התקבלה והאוצר גנז את הסעיף מהצעת החוק - הסעיף שנוגע להקלה בנוהל יבוא מכשירי סלולר בארץ. האוצר הציע להסתמך על תקן אירופי מסוים ולהקל על הליך אישורי הייבוא של מכשירי סלולר לארץ וכך לייצר תחרות בשוק מכשירי הקצה אשר נשלט כמעט לחלוטין על ידי מפעילות הסלולר. משרד התקשורת התנגד ליוזמה בטענה כי התקן עליו נסמך האוצר אינו מספק ואינו כולל מספיק בדיקות למכשירים. שתי הרפורמות שנגנזו נחשבות לקטנות, אך שאר הרפורמות אותן הציע האוצר בנוסח המקורי הן מהפכניות הרבה יותר ונשארו גם בנוסח החדש של חוק ההסדרים. הרפורמה המובילה בחוק היא הכנסת מפעילים סלולרים וירטואלים (MVNO) לשוק הסלולר. המודל יאפשר לעוד הרבה שחקנים חסרי תשתית להפך למפעילי סלולר ולהוריד את המחירים שנגבים בענף. במודל זה מעוניינות לפעול מספר חברות כמו 012 סמייל, 018 אקספון ואף דואר ישראל וסאני תקשורת. חברות הסלולר מתנגדות למודל, בטענה שהוא יפגע בהשקעה בתשתיות.

עוד נושאים שנשארו בהצעה החדשה של האוצר הם לנסות להכליל את ישראל בהסכמי הנדידה האירופים (רומינג) לנוסעים לחו"ל, דבר שיוזיל את השיחות מחו"ל. רפורמה חשובה נוספת המופיעה גם בטיוטה הנוכחית היא הקמת ועדה בין משרדית, כבר ב- 15 לספטמבר, שתבחן הורדה בדמי הקישוריות. הוזלה כזו עשויה להוריד גם היא את מחירי השיחות בסלולר, אך מנגד, בהורדות קודמות בדמי הקישוריות, פיצו עצמן חברות הסלולר על ידי העלאת תעריפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully