וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסינסקי לא מתייאש מהתקשורת הישראלית

אופיר בר-זהר

26.8.2008 / 20:15

האולגרך מנהל מגעים עם HOT להקמת ערוץ חדש לקהל דוברי הרוסית. הערוצים ברוסית המופקים כיום בישראל הם ערוץ 9 ו-yes ראדוגה

חברת הכבלים HOT ואיש העסקים ולדימיר גוסינסקי בודקים אפשרות להקים ערוץ חדש שיפנה לקהל דובר הרוסית בישראל, ויהווה מתחרה לערוץ 9, שבבעלות איש העסקים לב לבייב. ערוץ 9 שבבעלות לבייב הוא כיום הערוץ הישראלי היחיד שפונה לקהל דוברי הרוסית בישראל, ובנוסף אליו משודרים בכבלים ובלוויין ערוצים נוספים דוברי רוסית שמקורם בחו"ל.

ייתכן והרצון להקים ערוץ מתחרה נובע מרצונו של ערוץ 9 להיכלל בחבילה הדיגיטלית, כלומר מספר ערוצי בסיס שניתן יהיה לקלוט ללא עלות חודשית אלא ברכישה חד פעמית של ממיר בסכום של כ-400 שקל. במידה וערוץ 9 יצליח במאבקו ואכן ייכלל בסופו של דבר בחבילה הדיגיטלית, יש להניח שחלק מהצופים דוברי הרוסית ירכשו את הממיר, ויוותרו על המנוי בחברת הכבלים.

מנכ"ל הערוץ, ליאוניד בלחמן, התבטא בעבר בעניין זה לאחר דיון בוועדת הכלכלה כי "בערוץ 9 צופים כמיליון צופים, חלקם עשירים, אבל חלקם בוודאי ישמחו להחליף את התשלומים החודשיים בתשלום חד פעמי. אם תהיה חבילת בסיס חדשה, אנחנו נרצה להיות כלולים בה. נלמד את הדיון של היום לקראת הדיון הבא, ואין בכוונתנו לוותר על הדרישה להיות חלק מהחבילה החדשה".

גוסינסקי הוא אוליגרך רוסי אשר צבר את הונו על חורבות בריה"מ לשעבר. לאחר מכן השתלט על ערוץ הטלוויזיה NTV, אשר נלקח ממנו על ידי פוטין מאוחר יותר. הפעילות העסקית שלו בישראל היתה מצומצמת בתחילה (הוא היה בין בעלי מסעדת דיקסי), ובהמשך התרחבה למתב ול"מעריב". כעת הוא נמצא בסכסוך עם משפחת נמרודי בשל חילוקי דעות בנוגע לניהול העיתון. שוויו מוערך ככל הנראה במאות מליוני דולרים, אך מרבית השקעותיו פרטיות ולכן אין דרך לאמוד את שוויו המדויק. הוא מבוגר מרוב האוליגרכים המוכרים האחרים וסגנונו האישי פחות מנקר עיניים.

מהוט לא נמסרה תגובה. את תגובתו של גוסינסקי לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully