וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם חדש של פורמטים

וואלה! ברנז'ה

27.8.2008 / 1:36

הוליווד הופכת פחות סנובית ומחפשת יותר ויותר פורמטים לסדרות טלוויזיה מחוץ לארצות הברית. בעיקר בבריטניה, אבל גם בישראל

הטלוויזיה האמריקאית יוצאת מגבולות הוליווד. הניו יורק טיימס מדווח שאחוז ניכר מהתכניות בעונת הסתיו ומאלה שנמצאות כעת בפיתוח מבוססות על פורמטים זרים (בעיקר בריטים).

Life on Mars של ABC היא אדפטציה של סדרה בריטית, Kath and Kim של NBC מבוססת על סדרה אוסטרלית ל-CBS יש בעונה הקרובה שתי סדרות בריטיות במקור וכמובן "האקס המיתולוגי" של סיגל אבין וקשת, פוקס מפתחת סדרה על פי טלנובלה מארגנטינה ול-HBO יש את העונה השניה של "בטיפול" של חגי לוי ו-HOT.

"החלוצות בתחום היו 'בטי המכוערת' (הקולומביאנית) ו'המשרד'", מסבירה בכתבה דנה וולדן הנשיאה של אולפני פוקס, שמפיקה גם את הגירסה האמריקאית של "האקס המיתולוגי", "אחרי ההצלחה שלהם החלה הנהירה לפורמטים זרים". גם שביתת התסריטאים בהוליווד לפני שנה תרמה לכך. הרשתות נזקקו לחומרים ופנו לחפש אותם בחוץ.

רכישת הפורמטים הזרים לא התחילה השנה. הכתבה בניו יורק טיימס מספרת שכבר בשנות ה-70 הטלוויזיה האמריקאית עשתה כבוד לטלוויזיה הבריטית. שתי הסדרות הבולטות הן "הכל נשאר במשפחה" ו"שלושה בדירה אחת" שהתבססו על פורמטים מהממלכה, אולם אלה היו מקרים בודדים שאחריהם חזרה הוליווד להתעסק בעצמה.
המרואיינים בכתבה מסבירים את החיפוש אחר פורמטים מחוץ לארצות הברית בתחרות הגוברת בין הרשתות והצטרפותם של רשתות וערוצי הכבלים לשוק המקומי, כך ש מאגר המוחות של הוליווד הפך מצומצם.

נינה טסלר, נשיאת CBS Entertainment מספרת בכתבה על רכישת הפורמט של "האקס המיתולוגי": "אמרתי: 'נמכר!', אהבתי את הרעיון והרגשתי את אותה התחושה גם אחרי שצפיתי ב-12 פרקי הסדרה. הנושא הוא אוניברסלי וגם העובדה שהתכנית היתה פופולרית בישראל סייעה לקבל את ההחלטה. במובנים רבים התרבות שלהם דומה לשלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully