וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גישה לעמותת גישה

ענת קם

27.8.2008 / 12:54

רשות השידור פסלה תשדיר הקורא לאפשר לסטודנטים פלסטינים לצאת ללימודים בחו"ל. יוסי שריד שמשתתף בתשדיר: לא נפלתי מהכיסא

מנכ"ל רשות השידור פסל תשדיר רדיו לעמותת גישה. התשדיר קורא לאפשר לסטודנטים מעזה לצאת ללימודים בחו"ל. לעמותה נמסר, כי מנכ"ל רשות השידור לא מאשר את הקלטת הפרסומת ושידורה ברשתות קול ישראל מאחר והנושא שנוי במחלוקת פוליטית ואידיאולוגית והנתונים המופיעים בתשדיר אינם חד משמעיים.

העמותה הגישה הבוקר לרשות השידור ערר על הפסילה, בו נכתב: "התשדיר מבקש לציין עובדת קיומן של נורמות, אשר אין עליהן מחלוקות, כי יש להכיר הן בחשיבות הראשונה במעלה של ההשכלה הגבוהה והן בחובתה של מדינת ישראל לסייע במימוש שאיפותיהם של אותם אנשים המבקשים להתקדם בלימודיהם". התשדיר, בו משתתפים שר החינוך לשעבר יוסי שריד והסופרים יהונתן גפן ואלונה קמחי, מדגיש את חשיבותם של לימודים גבוהים ותוקף את המדיניות הישראלית שמונעת את יציאת הסטודנטים ללימודים.

יוסי שריד אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "מצד אחד מאוד הפתיע אותי שפסלו את התשדיר, מצד שני לא נפלתי מהכסא. אני מכיר את הנפשות הפועלות, הם מפחדים מהצל של עצמם, לא כל שכן מהצל של הממונים עליהם. נדמה לי שזה עוד ביטוי לנפחדות הישראלית המתמדת, הם נידפים כעלים ברוח".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "התשדיר לא אושר לשידור בנוסח שביקש המפרסם מאחר שהוא כולל מסר פוליטי השנוי במחלוקת. על פי כללי רשות השידור לא ישודרו תשדירים הנושאים מסרים פוליטיים השנויים במחלוקת. יחד עם זאת, קובעים הכללים כי ניתן להגיש ערר להחלטה זו לוועדת הערר. המפרסם פנה הבוקר אל ועדת הערר אשר תבחן את הדברים ותמסור את המלצתה".

אפשר להאזין לתשדירים הפסולים באמתעות הלינקים המצורפים למטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully