וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם היוצרים מתנגדים לפרסומות

ענת קם

27.8.2008 / 16:46

טוענים כי אם תתבצע הרפורמה ערוץ 8 וערוץ yes דוקו יאלצו להתמסחר כדי לשרוד: הנסיון לבצע את הרפורמה הוא שרלטני ופזיז

מטה המאבק של איגודי היוצרים מביע היום את התנגדותו ליוזמה לשדר פרסומות בכבלים ובלווין. לדברי האיגודים, יוזמת האוצר להתיר את שידור הפרסומות הינה "מהלך פוליטי פופוליסטי בשיטת ה'טלאי על טלאי' אשר ישרת רק את בעלי ההון והשררה". על פי היוצרים, הטענה לפיה תורחב התחרות, יוזלו מחיר המנויים ותתאפשר כניסת מפרסמים קטנים ובינוניים לפרסום בטלוויזיה, מעידה לטענתם על חוסר העמקה והבנה בתחום.

בהודעה שפירסמו היום טוענים היוצרים כי תקציבי הפרסום שיוסטו לכבלים וללוויין לא יכסו את ההוזלה בעלות דמי המנוי, והיוזמה תמשיך את מגמת העמידה החלקית של הערוצים המסחריים במחויבויותיהם לשידורי הז'אנר העליון בדרמה ובדוקומנטרי. ערוצים 8 ו-yes דוקו, שהוגדרו על ידי היוצרים "שמורת טבע דוקומנטארית", יאלצו לדבריהם להתמסחר כדי לשרוד: "שוק הפרסום לא יגדל כי אין בישראל תחנות טלוויזיה אזוריות והמפרסמים הקטנים יכולים כבר היום לפרסם בערוצים המסחריים ברצועות המפולחות לקהלים שונים ובמחירים נמוכים, אך אינם עושים זאת".

עוד נכתב בהודעה כי תוצאת המהלך היא הידרדרות באיכות ורמת התוכן של ערוצי הכבלים והלוויין שיאלצו להתחרות על רייטינג בתמורה להוזלה של כעשרה שקלים לחודש ללקוח. מדובר לטענתם בכניעה לאינטרסים פסולים ובלתי רלוונטיים!"

היוצרים מתקוממים על הניסיון לבצע את הרפורמה באופן שלטענתם הוא פזיז, שרלטני, תוך זלזול מוחלט בכל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים וללא כל דיון. ודורשים משרי התקשורת והאוצר להקים ועדה בין משרדית לבחינה מקיפה והמלצות לרה-אירגון בשוק התקשורת בישראל בהתאם למציאות היום, לאור הרכב השחקנים המתרבים בו והשינויים במבנה הכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully