וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזכייניות יוצאות לקרב על הבית

ענת קם

28.8.2008 / 18:44

בדיון בועדת הטלויזיה של הרשות השניה הוחלט להוביל מאבק נגד ההחלטה לאפשר את שידור הפרסומות ב-yes ו-HOT

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה מתנגדת נחרצות להצעת הרפורמה בשוק הטלוויזיה שתאפשר פרסום בכבלים ובלווין. הועדה, בראשות דוקטור דוד אלכסנדר, התכנסה היום לדון בהצעה שאשרה השבוע על ידי הממשלה בחוק ההסדרים. בישיבה נכחו נציגי כל הזכייניות, בהם סגן יושב ראש ערוץ 10 מודי פרידמן ומנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, נשיא קשת אלכס גלעדי, מנכ"ל רשת יוחנן צנגן ונציגים נוספים.

בדיון הביעו הנוכחים תמימות דעים ששידור פרסומות בכבלים ובלווין הינו חמור מאוד ואסור שיקרה, משתי סיבות עיקריות. האחת, לפני שלוש שנים בלבד התקיים מכרז להפעלת ערוץ 2, שאחד מיסודותיו היה ההבנה המשותפת לגבי המשאבים שיעמדו לרשות הזכייניות הזוכות. הרחבת שוק הפרסום בטלוויזיה יהווה למעשה הפרת החוזה על ידי המדינה. הסיבה השנייה היא הפגיעה הבלתי נמנעת ביצירה הישראלית ובמחויבויות הסוגה העלית, שגם היום לעתים אינן מבוצעות במלואן. נשיא קשת אלכס גלעדי ומנכ"ל רשת יוחנן צנגן אמרו בדיון, כי שידור פרסומות בכבלים ובלווין יחסל את השידור בערוצים המסחריים.

בדיון היום הוחלט להוביל מאבק נגד ההחלטה לאפשר את שידור הפרסומות. לצורך כך, ביקשה ועדת הטלוויזיה מהנהלת הרשות להציג בפניה בימים הקרובים שני מסמכים. המסמך הראשון הוא הבסיס הכלכלי שלפיו אישר האוצר את הסעיף המאפשר את שידור הפרסומות, כלומר הרווחים האפשריים ממהלך זה. המסמך השני הוא מסמך שיציג במספרים את הנזק הכלכלי האפשרי שעלול להיגרם לערוצים המסחריים ולזכיינים. הועדה תתכנס שוב בעוד עשרה ימים ותחליט, על בסיס נתונים אלו, באילו צעדים לנקוט.

הועדה החליטה לא לדון היום באפשרות המעבר לשיטת הרישיונות מאחר שנושא זה יידון בועדה הבין-משרדית שתוקם על ידי שר התקשורת וצפויה להתחיל את עבודתה בימים הקרובים.

כזכור, בחוק ההסדרים שאושר השבוע על ידי הממשלה, נקבע כי החל מה 1 באפריל 2010 יוכלו חברות הכבלים והלוויין לשדר פרסומות בשידוריהן. ההחלטה עוררה התנגדות רבה ונוסף לדיון החירום שהתקיים היום, הביעו גם ארגוני היוצרים את התנגדותם במכתבים לחברי כנסת.

דוקטור דוד אלכסנדר אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "לממשלה יש מחויבות למועצה. אנחנו לא יושבים כאן כמינוי משפחתי. תפקידנו על פי חוק הוא לשמור ולקדם את האינטרס של הצופה הישראלי. היה לנו חשוב להקשיב היום לכל חברי המועצה ונציגי הזכיינים, ובהמשך נפנה גם לארגוני היוצרים ואני משער שגם מועצת הכבלים והלוויין תביע את דעתה. המעגל צריך לכלול גם את הצופה הישראלי, שלא ייתכן שיום אחד הוא יקום בבוקר ויגלה שאין לו אפשרות לצפות בטלוויזיה ללא פרסומות, על אף הפיתוי שבתשלום נמוך יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully