וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם הילדים

ענת קם

31.8.2008 / 16:14

איגוד העובדים הסוציאלים פנה למועצת העיתונות בעקבות פרסום עדויות קטינים הבוקר במעריב, פרסום העומד לטענתם בניגוד לחוק

איגוד העובדים הסוציאליים פנה היום למועצת העיתונות בדרישה להבהרת החוק האוסר על פרסום עדויות קטינים. הפנייה הועברה בעקבות הפרסום היום במוסף "המגזין" של מעריב, שכלל את עדויות ילדיה של נגה גדו, שנרצחה על ידי בעלה בטירת הכרמל לפני כחודש. זו הפנייה השנייה למועצת העיתונות בתוך פחות מחודש בנושא פרסום אותן עדויות בדיוק. בתחילת החודש פנה האיגוד למועצה לאחר שידיעות אחרונות פרסם את עדויות הילדים מאותו אירוע.

לטענת איגוד העובדים הסוציאליים, פרסום עדויות קטינים עומד בניגוד לחוק דיני הראיות (הגנה על ילדים), הגורס כי פרסום עדויותיהם יותר רק באישור בית המשפט. במאי 2007 שלח עורך הדין מיבי מוזר לכל אמצעי התקשורת את התיקון בחוק והבהיר את הגבלת הפרסום. עם קבלת תלונת האיגוד, העבירה מועצת העיתונות לידיעות אחרונות תזכורת להנחיותיו של מוזר והעיתון הדגיש אותן בפני כלל העורכים והכתבים. בפנייתו היום מציין האיגוד כי הפרסום במעריב מנוגד לחוק ומבקש ממועצת העיתונות להעביר את התזכורת של עורך הדין מוזר לכלל אמצעי התקשורת, על מנת שאלה יפעלו בדרך ידיעות וידגישו את הנהלים בפני עובדיהם. במקביל, הודיע לאחרונה ידיעות אחרונות לאיגוד העובדים הסוציאליים על רענון ההנחיות וביקש מהאיגוד למשוך את התלונה שהוגשה למועצה.

דוד גולן, דובר איגוד העובדים הסוציאליים, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "במידה שאחרי שמועצת העיתונות תרענן את הנהלים אצל כל העיתונים המגמה הזו תימשך ואם העיתונים ימשיכו להתעלם, לא תהיה לנו ברירה אלא להגיש תלונה במשטרה נגד אחד העיתונים. אין מטרה בחוק אם לא מיישמים אותו".

ממעריב נמסר בתגובה: "אנו סבורים שפרסום העדויות הוא חוקי לגמרי ואיננו רואים בזה פגם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully