וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי משקשק?

ענת קם

1.9.2008 / 12:52

yes החליטו לא לשדר את "שיטת השקשוקה" בגלל הדיון בסרטן שלא הופיע בתקציר הסרט. רונאל פישר מעריך שאין לתביעה נגד רוזנטל סיכוי

יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של yes, הסביר אתמול את החלטת החברה לא לשדר את סרטם של מיקי רוזנטל ואילן עבודי, "שיטת השקשוקה". לדבריו, הסרט הסופי היה שונה מהתקציר שהוצג בפני החברה וכלל קטעים שלא נכללו בתכנון. "נתנו למיקי את כל החופש והגיבוי, במשך עשרים דקות הסרט עסק בסרטן וזה לא היה בתקציר. מיקי הפנה אצבע מאשימה לאחים עופר שהם גורמים סרטן. אני לא אהיה מוכן להקרין סרט שמפנה אצבע לאנשים פרטיים. אמרתי למיקי, הסרט בלי הסרטן. לא יכול להיות שיש סיכום ולא עומדים בו. מיקי בחר לא לקבל את העמדה שלנו וזה לא קשור לבעלי ההון".

ויזנטל אמר את הדברים במסגרת פאנל בנושא "צנזורה, הון ותקשורת" שהתקיים בבית סוקולוב בתל אביב, בארגון משותף של ארגוני היוצרים ואגודת העיתונאים. בפאנל, שהוגדר ככנס חירום על רקע ניסיונם של האחים עופר למנוע את הקרנת הסרט של מיקי רוזנטל שהתקיימה אמש, השתתפו לצד ויזנטל גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ, יושב ראש דירקטוריון חדשות 2 לשעבר יצחק לבני, עורך הדין רונאל פישר, העיתונאי רינו צרור והבמאי אסף סודרי.

עורך הדין רונאל פישר, שנתן את הייעוץ המשפטי לרוזנטל במהלך עשיית הסרט ואף משתתף בו אמר בדיון: "יש תביעה על פרסומים שמיקי אחראי להם ואין לה שום סיכוי לדעתי. יש פסיקת בג"צ שנותנת יותר מדי מרווח לחופש הביטוי. אני חסיד של זכותו של האדם לשם טוב, זו זכות שצריך להגן עליה היטב. כשמיקי לקח אותי הוא קבע סף גבוה למה שמותר להגיד ".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ ציינה, כי מגמת ההפרטה של השנים האחרונות הביאה לצבירת כוח רב אצל מעט אנשים, כוח שמאפשר להם רק לאיים בתביעות דיבה בלי שיידרשו למעשה להגישן. היא נתנה כדוגמה את גילוי הדעת שלה על משפחת עופר מדצמבר 2005, בעקבותיו העבירה המשפחה דרישה להתנצלות ואיום בתביעה. לדבריה, האיום בתביעה ובעלויותיה גרם לדירקטוריון חברת החדשות להתקפל ולפרסם התנצלות.

יצחק לבני, יושב ראש דירקטוריון חדשות 2 לשעבר, התייחס לפרשת ניסיון המינוי של רפי גינת למנכ"ל חברת החדשות, בעקבותיה הודח מתפקידו: "החוק אומר שהם יכולים להציע מועמד והם ניסו לכפות עלינו מועמד. החוק שצפה מראש שהבעלים ירצו להשתלט נתן לנציגי הציבור זכות וטו. כשבעלי ההון שולטים, חוץ מהחדשות ואילנה דיין הפריים טיים מלא בריאליטי ובידור. המנהלים בחברת החדשות הם בעלי אינטגריטי גבוה יותר ממה שבעלי ההון היו רוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully