וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ 9: הרפורמה בטלוויזיה תמוטט את הערוץ

ענת קם

3.9.2008 / 13:28

במכתב לשרי התקשורת והאוצר מבקש ליאוניד בלחמן לשלב את ערוץ 9 בכל חבילת בסיס שייקבע שעל yes ו-HOT לספק

מנכ"ל ערוץ 9 ליאוניד בלחמן פנה אתמול לשר התקשורת אריאל אטיאס ולשר האוצר רוני בר און וביקש להוציא את פרק הרפורמה בענף שידורי טלוויזיה מהצעת חוק ההסדרים. בנוסף, מבקש בלחמן לערוך בדיקה מקיפה בטרם תתקבל כל החלטה בנושא שידורי הפרסומת, במטרה להבטיח בסיס נאות לקיום עתידי של הערוץ וכן לשלב את ערוץ 9 בכל חבילת בסיס שייקבע שעל חברת הכבלים או הלווין לספק למנוייהן.

במכתבו, שנשלח גם למנכ"ל משרד התקשורת מרדכי מרדכי, ליושב ראש מועצת הכבלים והלווין ניצן חן ולסגן הממונה על התקציבים באוצר חיים פרננדז, מפרט בלחמן את ההצעות השונות לרפורמה בשוק התקשורת וטוען כי הן עלולות למוטט את ערוץ 9. בלחמן טוען כי לקובעי המדיניות לא משנה אם הערוץ ימשיך להתקיים ומלין על אי שיתוף הערוץ בקבלת ההחלטות.

בהמשך נכתב, כי משמעות ההצעה להתיר פרסומת מסחרית בערוצי הכבלים והלווין הינה השמטת הבסיס שעל פיו הוסדר ענף השידורים במשך כעשרים שנה.

בסיכום דבריו כותב בלחמן: "ערוץ 9 לא יסכין עוד עם הגישה המפלה והמתעלמת, שלא לומר מבזה, שהוא זוכה לה מצד קובעי המדיניות. אנו ננקוט בכל הצעדים הלגיטימיים, ציבוריים ומשפטיים כאחד, כדי למנוע את הצעדים הנ"ל, אשר יביאו להפסקת פעילות הערוץ. עניינו של הערוץ, יש לזכור, הוא גם עניינו של הציבור הצופים הגדול העומד מאחוריו".

משרד התקשורת: חבל שבלחמן רץ לעיתונות

תגובת משרד התקשורת: "לפי הדברים וסגנון המכתב נראה כי כותב הדברים לא טרח לבדוק את הדברים לאשורם לפני פרסומם. במסגרת המענה של משרד התקשורת לטיוטת הצעת המחליטים נכתב באופן מפורש שמשרד התקשורת מתנגד לה. השר אטיאס חזר והדגיש בפומבי כי תחום השידורים הינו תחום מורכב, אשר כל החלטה המתקבלת באשר לשחקן הפועל בו, יש בה כדי להשפיע על השחקנים האחרים בתחום, ולכן נכון יהיה שוועדה אחת תרכז את כל נושאי השידורים ועל בסיס המלצותיה המבוססות יקבל השר את החלטותיו.

ברור לכל כי כאשר מועצת הכבלים והלווין, תיקבע כללים לשידורי פרסומות בערוצים השונים, היא תעשה כן, רק לאחר שיוצגו בפניה עמדתם של כלל הגורמים העשויים להיות מושפעים מכללים אלה, ובפרט הערוצים הייעודיים. טוב היה עושה מנכ"ל ערוץ 9 אילו היה מבקש להיפגש עם שר התקשורת ושומע את הדברים מכלי ראשון ולא ממהר לצאת בהודעות לעיתונות".

ניצן חן, יושב ראש מועצת הכבלים והלווין מסר בתגובה: " מעמדם של הערוצים הייעודיים, 9 ו-24, וחשיבותם, אינם מוטלים בספק גם בכל שינוי מבני בשוק התקשורת אשר יהא.

"המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין תעשה ככל יכולתה כדי לשמר את עמידותם הכלכלית ואיכות תכניהם של ערוצים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully