וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השימוע של ערוץ 10 לא יידחה

ענת קם

3.9.2008 / 14:00

הרשות השניה תקיים את השימוע שידון באפשרות שלילת הזיכיון של הערץ, אולם תדון באפשרות חשיפת הפרוטוקולים הנוגעים לערוץ 2

הרשות השנייה סרבה לבקשת ערוץ 10 לדחות בשנה את השימוע שידון באפשרות לשלילת זיכיון מפעיליו. בשבוע שעבר פנה עורך הדין יורם בונן ממשרד פישר-בכר, המייצג את ערוץ 10, ליושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש, וטען כי מאחר שהמגעים בין נציגי הערוץ והרשות השנייה על יישום דו"ח תורג'מן נמצאים בשלב מעשי, יש למצותם ורק לאחר מכן לקיים את השימוע, אם עדיין יידרש.

הערוץ מבקר את התנהלות ועדת תורג'מן, במסגרתה הוגש הדו"ח באיחור למרות טענת הועדה עצמה כי בתקופה שנותרה לא יוכל הערוץ להשלים את חובותיו. כמו כן, קובל הערוץ על כי ללא כל הסבר קיבלה מועצת הרשות השנייה החלטה על קיום השימוע, למרות שועדת תורג'מן המליצה על תיקוני חקיקה שיאפשרו את הארכת הזיכיון. על פי ערוץ 10, אין אפשרות מעשית לקיים כעת את השימוע, מאחר שאין עדיין מידע מדויק על היקף המחויבויות שיהיה עליו למלא, אם כי אין מחלוקת שההשלמה תתבצע. בנוסף, אין משמעות ודחיפות בקיום השימוע עכשיו, מאחר שתקופת הזיכיון מסתיימת בינואר 2010, וראוי להמתין לסיום הדיון בשינוי המחויבויות.

בהמשך מאשים ערוץ 10 את הרשות השנייה בכך שהיא מפלה את ערוץ 10 ביחס לערוץ 2. במכתב נטען כי למרות פניות קודמות והפסדים של עשרות מיליוני שקלים, הרשות בוחנת את כל מחויבויות העבר של הערוץ, בעוד שאת זכייניות ערוץ 2 בוחנת הרשות זמן קצר לאחר המכרז וכן דוחה את פרסום הדו"ח השנתי של 2007, שלדברי ערוץ 10 צפוי להבהיר שהפערים בערוץ קטנים משמעותית מול הפערים בערוץ 2: "על רקע זה, ייקל להבחין באבסורד הגלום בהבדל בטיפול הרשות במצב - שימוע לשלילת הזיכיון של ערוץ 10 ומהלכים להקטנת מחויבויות ערוץ 2". עוד נטען כח חלק ממחויבויות הערוץ ימולאו כבר במהלך 2008 וככל הנראה יושלמו בהיקף משמעותי גם ב 2009.

בסיכום המכתב דורש הערוץ לראות את כל מסמכי הרשות השנייה הרלוונטיים לשימוע, כולל פרוטוקולים של דיונים במועצה, בהם הדיון בו הוחלט על קיום השימוע, דיונים על הארכת זיכיונות ערוץ 2, דיוני ועדת הטלוויזיה של הרשות ועוד.

היועץ המשפטי של הרשות השניה עורך הדין דורון אבני כותב בתגובתו לפניית הערוץ כי ההחלטה על קיום השימוע בעינה עומדת. אבני כותב כי סוגיית העברת הפרוטוקולים הנוגעים לערוץ 2 תבחן בשים לב לשאלות של סודיות מסחרית העשויות לעלות בהקשר זה.

מערוץ 10 נמסר: "הנושאים שעל הפרק בינינו לבין הרשות השנייה, מתנהלים בינינו לבין הרשות השנייה". ברשות השנייה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully