וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת התביעות נגד וילנאי ומרוז

ענת קם

4.9.2008 / 15:09

השניים, יחד עם חברת ההפקה שמים הפקות נתבעים על ארבעה מליון שקל: הטענה בסרט היא עלילה דוחה שמתאימה לספרות האנטישמית

ועידת התביעות, הוויעדה לתביעות חומריות של יהודים נגד גרמניה והגוף האחראי על העברת פיצוי כספי לניצולי השואה מממשלת גרמניה, תובעת ארבעה מיליון שקלים מגיא מרוז ואורלי וילנאי. בתביעת דיבה שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עורכי הדין אורי קידר ועמרי כבירי טוענת ועידת התביעות כי סרטם של השניים, "מוסר השילומים - המלחמה נמשכת" רצוף שקרים. חברת שמיים הפקות שהפיקה את הסרט נתבעת אף היא. בכתב התביעה דורשת ועידת השילומים, בנוסף לפיצוי הכספי, פרסום התנצלויות בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט ובעיתונות המודפסת וכן שליחת התנצלות ישירה לועידת התביעות. כמו כן דורשת הועידה מבית המשפט לפרסם צו שיאסור על המשך הפצת הסרט ומניעת מגעים למכירתו.

הסרט שודר בערב יום השואה האחרון והוא מציג טענות קשות נגד ועידת התביעות. בסרט נטען כי הועידה מעכבת תשלומים לניצולי השואה ומעדיפה לתקצב מוסדות שאינם קשורים לניצולים. הסרט שודר בזכיינית ערוץ 2 רשת וב-yes למרות ניסיונות ועידת התביעות למנוע את השידור. בנוסף, דרש איש העסקים נועם לניר להסיר את שמו מרשימת הקרדיטים בסרט ולקבל חזרה את הכסף שנתן לטובת מימון הסרט.

בכתב התביעה שהוגש היום נכתב: "הטענה הבזויה לפיה ועידת התביעות גונבת את כספי הניצולים אינה טענה הנטענת בטעות שמקורה בתום לב. הנתבעים ידעו היטב טרם הקרנת הסרט כי טענתם זו היא עלילה דוחה שמתאימה לספרות האנטישמית ולא לסרט המתיימר להיות דוקומנטרי ומשודר בישראל בערב יום השואה... לומר, ולו ברמז, כי ועידת התביעות מעדיפה לתת לניצולי השואה לגווע ברעב, מאשר להעביר להם כספים השייכים להם, משמעו להטיח טענות... קשות בגוף אשר בזכותו קיבלו עד היום כשש מאות אלף ניצולי שואה בכל רחבי העולם קרוב לשבעים מיליארד דולר".

אורלי וילנאי מסרה בתגובה: "אנו מצפים בכליון עיניים לקבלת כתב התביעה ובעיקר ליום שבו נוכל להגיש את כתב ההגנה, המכיל אלפי שאלות שנותרו נטולות מענה על ידי ועידת התביעות ושעתה יחויבו בעלי התפקידים בועידה לענות עליהן בתצהיר. זהו יום שמח, משום שסוף סוף יוכל בית משפט ישראלי לבחון את התנהלותה של ועידת התביעות שסירבה עד היום להיחקר על ידי גוף ישראלי. בסוף ההליך המשפטי יתברר שהסרט שלנו עוד עשה חסד עם ועידת התביעות. ננהל גם את הקרב הזה בתחושת שליחות למען ניצולי השואה. לצערנו, בגלל אורך ההליך המשפטי, רבים מהם לא יזכו ליום שבו ננצח משפטית בשמם".

מחברת שמיים הפקות נמסר: "הסרט 'מוסר השילומים - המלחמה נמשכת' הוא אחד הסרטים החשובים שנעשו אי פעם בנושא ניצולי השואה וחברת שמיים גאה בסרטם של גיא מרוז ואורלי וילנאי. טרם קיבלנו את התביעה האמורה ולכשנקבלה, נגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully