וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה ברשות השידור - יש הסכם מימון

ענת קם

4.9.2008 / 16:25

רשות השידור תגייס הלוואה בנקאית בסכום שבו תוכל לעמוד, היתרה הדרושה לביצוע הרופורמה תינתן כמענק על ידי משרד האוצר. 700 עובדים יפוטרו

רשות השידור ומשרד האוצר הגיעו להסכמה על מימון הרפורמה ברשות. על פי ההסכם, רשות השידור תגייס הלוואה בנקאית בסכום בו תוכל לעמוד בהתאם לתכנית שתוכננה לחמש השנים הקרובות. היתרה תינתן כמענק על ידי משרד האוצר. בסך הכל, מוערכת עלות הרפורמה ב-900 מיליון שקל שיוצאו בשלוש השנים הקרובות.

על פי הסיכומים הללו תזדקק הרשות לכ–790 מיליון שקל בשיא הצרכים המימוניים שלה (באמצע התקופה). ההשקעות בתשתיות יעמדו על כ- 330 מיליון שקל, הוצאות התוכן והפקות החוץ יגדלו בכל שנה , בשנה הראשונה יוקצבו לכך כ-20 מיליון שקל וב-2013 יגיעו לכ-200 מליון שקל.

לרשות השידור נקבעו אבני דרך בהם תצטרך לעמוד, במידה ולא תעמוד הרשות באבני הדרך שנקבעו תצטרך להחזיר חלק מהכספים וגם תישא בקנסות.

בנוסף, יפוטרו 700 עובדים כפי שהומלץ במקור. לדברי בכיר ברשות, החלוקה בין עובדי ההסתדרות וחברי אגודת העיתונאים תהיה על פי חלקם בקרב עובדי הרשות. בשבועות הקרובים ינסחו הצדדים את ההסכם הסופי ולאחר מכן תצא הרשות למסע גיוס כספים בבנקים.

יו"ר רשות השידור משה גביש, שעמד בראש צוות המשא ומתן של הרשות, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אני חושב שגם באוצר וגם ברשות עשו וויתורים כדי להגיע להסכם זה. אני חושב שהאוצר הוכיח כי הוא רוצה ותומך ברפורמה, וגם ברור לכולם שהרפורמה תצא לדרך ושהעבודה הרבה שהושקעה על ידי כל הגורמים, לרבות ארגוני העובדים, תשא פרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully