וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תבחן את מבנה קבוצת רדיו הבירה

אמיתי זיו

9.9.2008 / 8:47

בעקבות עסקת עופר מדיה-לוגיה: הרשות תבדוק אם אודי אנג'ל יוכל להחזיק גם ברשת וגם באחוזים מסוימים ברדיו ירושלים

האם קיימת בעייתיות משפטית במבנה הבעלות של קבוצת רדיו הבירה? שאלה זו מונחת בימים אלה על שולחנם של היועצים המשפטיים של הרשות השנייה לטלוויזיה והרדיו, ימים ספורים בלבד לפני סגירת המכרז וקבלת ההחלטה על מפעיל הרדיו בעיר.

הסוגיה הועלתה באחרונה, בעקבות הפרסום כי עופר מדיה של האחים עופר ואודי אנג'ל, נמצאת בהליך לרכישת נתח של 25% מחברת לוגיה, בעלת אחוזים בקבוצת רדיו הבירה. כאמור, אודי אנג'ל מבעלי עופר מדיה, הינו גם בעל השליטה בזכיינית הטלוויזיה רשת. היועצים בוחנים, האם על פי חוק הרשות השנייה מותר לאודי אנג'ל להחזיק גם ברשת וגם באחוזים מסוימים ברדיו ירושלים. את החלטתם ימסרו היועצים המשפטיים של הרשות בימים הקרובים.

במכרז על רדיו ירושלים מתמודדות שתי קבוצות, הראשונה היא קבוצת רדיו ירושלים בראשות משותפת של יהורם גאון ועובד לוי ובבעלות מיכה לוי, מלונות ירושלים וחברת TVDBV של דני פארן. הקבוצה השנייה, עליה נסוב הדיון, היא רדיו הבירה בבעלות ארומה, לוגיה, אדלר-חומסקי, ג'קי בן זקן ושי נשר.

עופר מדיה לאחר סגירת העסקה עם לוגיהתחזיק ב-25% מהחברה, כאשר לוגיה מחזיקה 18% מקבוצת רדיו הבירה כך שבשרשור אחוזים - לעופר מדיה יהיה רק 4.5% מהרדיו, באם הקבוצה תזכה במכרז. ברשות השנייה בודקים האם בעלות כזו, מתנגשת עם האחזקה של אודי אנג'ל ב-51% מרשת.

יש לציין כי מכרז הרדיו האזורי פורסם זמן רב לפני שעסקת עופר מדיה לוגיה בכלל היתה על הפרק, ותאריך סגירת המכרז המקורי נדחה, כך שבמקור העסקה החדשה לא היתה אמורה להיות רלוונטית כלל למכרז הרדיו.

יתכן והמסקנה אליה יגיעו היועצים המשפטיים של הרשות תהיה דרישה להתאמות מסוימות במבנה הבעלות של רדיו הבירה כמו יצירת הפרדה בין לוגיה שבה מחזיקה עופר מדיה פעילה לבין הקבוצה שנגשת למכרז הרדיו.

מרדיו הבירה נמסר בתגובה: "אנחנו נוהגים וננהג רק לפי הוראות הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וחוק הרשות השנייה".

עיקרי העניינים

* בשבוע הבא ייסגר מכרז הרדיו האזורי בירושלים ותבחר הזוכה, אחת הקבוצות המתמודדות במכרז היא רדיו הבירה בבעלות ארומה, לוגיה, אדלר-חומסקי, ג'קי בן זקן ושי נשר.

*בימים הקרובים תסגר עסקה בה יימכר נתח 25% מלוגיה לעופר מדיה.

*בעופר מדיה שותפים האחים עופר עם אודי אנג'ל.

*אודי אנג'ל הוא בעל השליטה בזכיינית הטלוויזיה רשת.

*הבחינה המשפטית היא האם אודי אנג'ל יוכל להחזיק גם ברשת וגם באחוזים מתחנת רדיו אזורית, לפי חוק הרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully