וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו? זה רדיו?

ענת קם

9.9.2008 / 0:57

שילוני גינה את גזית, רוזן דיבר על האפקט ארוך הטווח, מצליח על הקשר עם האדם, יוכפז על ההשפעה ובניהו שונא את בנק המרואיינים. הרדיו מעולם לא היה רלוונטי כל כך

כנס הרדיו השני הסתיים אתמול. יומו השני של הכנס נפתח בהתנצלות וגינוי של אמנון שילוני, יושב ראש ועדת ההיגוי של הכנס, על דבריו של גבי גזית בטקס הענקת הפרסים בערב הראשון. גזית תקף את מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, וטען כי הוא הציע לו לעבוד פעמיים בשבוע תמורת תשלום עבור ארבע תכניות. אתמול (שני) לא השתתף גזית בפאנל הפתיחה, הרדיו "נושך, נובח ומלטף", בהנחיית מיכה פרידמן, שעסק באקטואליה ברדיו.

עמנואל רוזן ציין בדיון כי ההשפעה של הרדיו על סדר היום גדולה יותר משל הטלוויזיה בגלל האפקט ארוך הטווח של השפעתו על המאזינים, בשונה מהטלוויזיה שבנויה על דיווחים קצרים ויחידים. לדברי רוזן, שידורי האקטואליה ברדיו משפיעים גם על הליין-אפ של החדשות בטלוויזיה. דובר צה"ל אבי בניהו ציין כי הרדיו הוא המדיום שמעצב את סדר היום בישראל, ולדבריו "היכולת לשרשר את האירוע משעה לשעה היא בלתי ניתנת לחיקוי". בהתייחסו למעמד הרדיו בעבודת דובר צה"ל, נתן בניהו כדוגמה את דו"ח וינוגרד: "ידעתי מתוקף ניסיוני שבתגובה של דובר צה"ל לוינוגרד, הטונים שייקבעו ברדיו בבוקר יקבעו גם את הטונים בטלוויזיה".

רינה מצליח, שמשדרת גם ברדיו וגם בחדשות ערוץ 2 ציינה בדיון את כוחו של הרדיו מול הטלוויזיה: "ההאזנה לרדיו משתפת יותר את המאזין מאשר הצפייה בטלוויזיה. הקשר האמיתי של האדם הישראלי עם מה שקורה במדינה הוא דרך הרדיו. שם יש יכולת להתבטא ולפתח ריאיון, הפיפסים והחדשות הם עדיין הדבר הכי חשוב ביום. הפורמט הזה חשוב בעוד הרבה תחומים וההוכחה לכך היא הצלחתו של הרדיו האזורי".

דו"צ: גל"צ היא מכלי התקשורת החופשיים ביותר

אבי בניהו גינה בדיון את "בנק המרואיינים" שמכיל לדבריו מספר מצומצם של פוליטיקאים ומומחים בנושאים שונים. גם יוכפז התייחס לסוגייה זו וטען שהיא נובעת גם מעצלות. רוזן ציין כי ברדיו קל יותר לראיין מרואיין "משעמם או קשה" שפחות קל לראיין בטלוויזיה.

משתתפי הפאנל התייחסו לחופשיותם של כלי הרדיו מלחצים שונים. בניהו אמר כי גלי צה"ל היא מכלי התקשורת החופשיים ביותר, "מוועד מנהל, ממליאה, מרגולציה וממפרסמים" ושאמנם היו פעמים בהן התבקשו בתחנה לשנות משהו, אולם לדבריו "זה לא היה לחץ אלא בעייתיות נקודתית מנומקת". מצליח הוסיפה ש "כשיש ריבוי ערוצים הניסיונות לשלוט על המסר שיוצא קטנים יותר" מאחר שמראש ידוע כי יהיה קשה יותר.

דני נישליס:הטרגדיה של הרדיו היא שלא קרה כלום בעשר השנים האחרונות

שידורי הרדיו לא צפויים להשתנות משמעותית בעתיד. על כך הסכימו משתתפי הדיון על לוחות השידורים ברדיו בשנים הבאות שהתקיים בכנס.

מפקד גל"צ יצחק טוניק אמר שלוח השידורים של לפני עשר שנים לא היה שונה במיוחד, אולם השינויים הגדולים בשידורים הגיעו קודם עם תחילת שידורי הרדיו האזורי. לדבריו, "פריצת הרדיו האזורי שינתה הרגלים, בעיקר בקרב צעירים. גלגלצ שמרה על הצעירים ואפשרה לגלי צה"ל לאפיין אחרת את הרצועות המוזיקליות". מנהל רשת ב' אריה שקד אמר כי לוחות השידורים של קול ישראל השתנו אך במעט מאז סוף שנות התשעים, "שינוי בקול ישראל לוקח זמן הן מסיבות מבניות של רשות השידור והן מסיבות תכניות".

דני נישליס מנכ"ל רדיו חיפה אמר בדיון: "הטרגדיה של הרדיו היא שלא קרה כלום בעשר השנים האחרונות. אנחנו כלי תקשורת שדורך במקום ואם לא ישתנה כלום בעוד חמש-שש שנים נהיה לא רלוונטיים. לרדיו אין בשורה, כל תחנות הרדיו תקועות". מנכ"ל רדיו תל אביב שי בן מאור היה יותר אופטימי: "רדיו תל אביב עבר מהפכה. לפני חמש שנים הייתה כמעט רק מוזיקה, היום התחנה מבוססת על מלל מאוורר עם הרבה מוזיקה, אבל מלל עוקצני ובועט. קשה לי להתחרות בגלגלצ ולא הוגן שאני אתחרה בהם, אני תחנה מסחרית ואני יכול לנצח בתוכן". לדבריו, הרדיו צריך לרתום את הפלטפורמות האחרות לתועלתו ונתן כדוגמה את שיתוף הפעולה עם ערוץ הספורט בטלוויזיה בתכנית הספורט של הרדיו.


  • עוד באותו נושא:
  • כנס הרדיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully