וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס גלעדי: "מימן אשם בהפסדים הכבדים של ערוץ 10"

גיא רולניק

10.9.2008 / 15:21

לדברי נשיא קשת, מימן הוא זה שבחר את מנהלי הערוץ. בהתייחסו למיזוג הצפוי בין קשת לרשת אמר: הניהול יחולק בין המנכ”לים

"עם הכסף שנשפך בערוץ 10 אפשר היה לעשות דברים אחרים. האצבע המאשימה היא ליוסי מימן (בעל השליטה בערוץ 10) - הוא זה שבחר את המנהלים", כך אומר מנכ"ל קשת אלכס גלעדי בראיון בלעדי ל-MarkerWeek שיתפרסם ביום חמישי הקרוב.

על התקדמות המיזוג בין רשת לקשת אמר גלעדי כי "אין כמעט סיבה לא לעשות את זה, חוץ מאשר שעכשיו, כשעולה עניין הפרסום בכבלים ובלוויין, עלולים לחשוב שזה הפיצוי שקיבלנו. יש עכשיו בשתי הזכייניות בעלי בית מוגדרים (ורטהיים בקשת ואודי אנג'ל ברשת), והם מתקרבים". בעל השליטה ברשת אודי אנג'ל אמר בשיחות פרטיות שניהול הזכיינית המשותפת יחולק בין שני המנכ"לים המכהנים - אבי ניר ויוחנן צנגן. אנג'ל הוא חבר ילדות של צנגן וצפוי לשמור על כבודו ומקומו במקרה של מיזוג.

גלעדי, אשר היה ממקימי קשת והמנכ"ל הראשון שלה ואף מחזיק בכ-6% ממניותיה, זכה עם הזכיינית במכרז הראשון של ערוץ 2 ב-1993. בשנת 1995 הוא הודח מתפקיד המנכ"ל והוחלף על ידי אורי שנער, וב-2005 נקרא על ידי הזכיינית לשמש נשיא החברה. תפקידו המוגדר הוא לעסוק בנושאי רגולציה, פיתוח וגיבוש אסטרטגי לטווח הארוך, וקידום פרויקטים מיוחדים. "ייסדתי את החברה הזאת, נלחמתי כדי להעלות אותה על המפה ולהגיע אחרי 7 חודשים לרבעון רווחי", אומר גלעדי. "כשבאו אלי בפעם השנייה זה היה כדי לתת לבחור הכי מוכשר בארץ, אבי ניר, לעשות את שלו".

"ערוץ 10 הוא האתגר האחרון שנותר בשוק הטלוויזיה בישראל", אומר גלעדי. "כולם מדברים על ערכים, תרבות ומסתובבים עם 'איכותומטר' תקוע בתחת, אבל אם לא תביא קהל אין כסף, וערוץ 10, למעט מקרים בודדים, לא מצליח להביא את הקהל". על השאלה האם לדעתו ניתן להביא את הערוץ לרווח, עונה גלעדי כי "כן. אבל היום זה יותר קשה מפעם, בגלל שהטאלנטים לא מאמינים שאפשר. הטאלנטים הם אלה שמביאים את הקהל".

ערוץ 10 ספג הפסדים כבדים מיום הקמתו, והמנכ"ל היוצא מודי פרידמן הצהיר בעבר כי הערוץ הפסיד יותר ממיליארד שקל. לפי הערכות בשוק, צפוי הערוץ לסיים את 2008 בהפסד של כ-60 מיליון שקל. הערוץ טוען זה שנים כי הרשות השנייה לא העריכה נכונה את גודל השוק, וקבעה מחויבויות בלתי סבירות שהוא אינו יכול לעמוד בהן משום שהן דורשות סכום מינימלי של השקעה שאינו נגזר מהכנסות הערוץ. בראיון ל-TheMarker בסוף 2006, טען פרידמן כי הערוץ יגיע לאיזון ב-2009, דבר שנראה כיום לא סביר. גם בעל השליטה בערוץ, יוסי מימן, הצהיר בעבר בראיון למגזין TheMarker כי הערוץ יתאזן ב-2008 או ב-2009.

בפועל, הכנסות הערוץ הסתכמו בכ-162 מיליון שקל ב-2004, בכ-184 מיליון שקל ב-2005 וב-207 מיליון שקל ב-2006. הכנסות הערוץ ב-2007 היו 279 מיליון שקל, ולהערכת הרשות הערוץ צפוי להכניס 330 מיליון שקל ב-2008. הערוץ הפסיד למעלה מ-100 מיליון שקל בכל אחת משנים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully