וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אהוד, רביב לא חפיף בכלל

ענת קם

14.9.2008 / 1:02

תוצאות של קבוצות מיקוד של צופי מהדורות החדשות מלמדות כי אהוד יערי הוא הפרשן המוערך ביותר וצופי חדשות 10 מתים על דרוקר

ערוץ 10 קיים לאחרונה 12 קבוצות מיקוד בבאר שבע, במרכז ובקריות לבדיקת הרגלי הצפיה במהדורות החדשות של ערוצים 2 ו-10. בצחקר שערכה חברת הגל החדש חולקו לשלוש קבוצות: אלה שרואים את מהדורת חדשות 10, אלה שרואים רק את המהדורה המרכזית של ערוץ 2 ואלו שמזפזפים בין שתי המהדורות. הנתונים שחלקם הוצג בשבוע שעבר לבכירי חדשות 10 הגיעו לידי וואלה! ברנז'ה.

מגישים

צופי ערוץ 10 ציינו כי יעקב אילון הוא מגיש שקול סמכותי וחכם ואף אמרו כי הוא היורש של חיים יבין. מיקי חיימוביץ' אהודה גם היא על צופי המהדורה. היא מזוהה בעיקר עם ערכים של רוך, אמפתיות, אנושיות ואמהות ולכן נתפסת כמהווה איזון ליעקב אילון ולחדשות עצמן. כמו כן היא נתפסת כמנוסה, מקצועית ותיקה ובעלת ידע רב. אופן ההגשה שלה נתפס כנעים ומעניין ו"בגובה העיניים". חיימוביץ' נתפבת כמקצוענית גם אם פחות מיונית. חיימוביץ' גם מוערכת על הפרוייקטים הדוקומנטריים שהגישה. בקרב צופי חדשות ערוץ 2 וגם בקרב המזפזפים הורגשה עליה במעמדה של יונית לוי שנתפסת כסמכותית יחסית לסקר קודם שנערך ב-2006. אז אמרו הנשאלים כי היא קרה וקפואה.

פרשנים

הפרשן המוערך ביותר על ידי הצופים בשלוש הקבוצות שנבדקו הוא הפרשן לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2 אהוד יערי. הפרשן האהוב ביותר על צופי חדשות 10 הוא רביב דרוקר. צופי הערוץ ציינו לטובה גם את הפרשן הצבאי אלון בן דוד ועורך חדשות החוץ ניצן הורוביץ. הנשאלים ציינו את הירידה במעמד הסלבריטאי של הפרשן לענייני ערבים של חדשות 10 צבי יחזקאלי שלטענתם פחות מורגש לאחרונה במדורי הרכילות. הפרשן הצבאי של חדשות ערוץ 2 רוני דניאל הוגדר על ידי הנשאלים בשלוש הקבוצות כגוזמאי ומתלהם.

הסקר מגלה גם התחזקות של התפיסה השלילית כלפי הפרשן של חדשות 2 אמנון אברמוביץ': בקרב צופי שתי המהדורות הוא נתפס כשחצן, זועם ביקורתי ומריר. הוא נתפס כדרמטי מדי. כל המשתתפים ציינו כי קיים קושי להבין את אברמובץ'. ההעדפה לאברמוביץ' חזקה בקרב צופים בעלי השכלה אקדמית, בפריפריה מעדיפים את דרוקר.

אולפנים

הנשאלים ציינו לטובה את האולפן החדש של חדשות ערוץ 2 וציינו לטובה את הצבעים ואת הגודל לעומת האולפן של חדשות 10, שנתפס כחשוך וצפוף. הנשאלים טענו שמיקי ויעקב יושבים קרוב מדי ונראה כאילו צפוף להם.

בהשוואה לבדיקה הקודמת שנערכה ב-2006 נתפסת המהדורה של חדשות 10 כמאוזנת יותר. צופי חדשות 10 הביעו שביעות רצון מסדר היום האזרחי של המהדורה וציינו את פינת הבירוקרטיה, התרבות והספורט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לונדון וקירשנבאום

המחקר בדק גם את דעתם של הצופים על התכנית "לונדון את קירשנבאום" צופי ערוץ 2 וכן הקבוצה של המזפזפים אמרו שהצפייה בתכנית קשה להם וכי היא איטית ומשעממת. צופי ערוץ 10 אמרו כי הם נשארים לצפות במהדורה לאחר שצפו בתכנית.

בחדשות 10 ובחברת החדשות של ערוץ 2 סרבו להגיב לדברים

מהדורות שישי

הצופים של שלח ודרוקר חושבים שיאיר לפיד מתנשא ולא אמין, הצופים של לפיד תופסים את שלח ודרוקר ציניים מדי.

הנשאלים ציינו את הסגנון של שלח ודרוקר כדבר שגורם להם לצפות, או לא לצפות בתכנית. החוזק העיקרי של המהדורה בקרב הצופים שלה הוא הדינמיקה בין שלח לדרוקר. נקודת החוזק של "אולפן שישי" הן הכתבות והפרשנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully