וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופקו הלקחים מפרשת נערות הליווי

ענת קם

14.9.2008 / 16:41

ההתאחדות לכדורגל היא בעלת הזכויות על צילומי הפריצה למגרש של ליסה גרין והיא לא מתכוונת לתת לאף אחד לשדר אותם

ההתאחדות לכדורגל דרשה להוציא את סצנת הפתיחה של סרט הסטודנטים של ארנון מעוז, "copyleft". בהתאחדות סרבו לאפשר למעוז לשדר את סצינת הפריצה למגרש של התסריטאית ליסה גרין, מאחר שלטענתם הוא מעודד התנהגות אלימה. במכתב שהועבר למעוז לפני מספר ימים כתב גיל לבנוני, דובר ההתאחדות: "פריצה לדשא מכל סוג שהוא מהווה אירוע אלים המנוגד לחוק, וקבוצות הכדורגל שאוהדיהן פורצים למגרש, נענשות בבתי הדין של ההתאחדות לכדורגל בגין עבירות מסוג זה.ההתאחדות לכדורגל חרטה על דגלה את המלחמה באלימות במגרשים, ואל לנו לעודד תופעות מעין אלה המופיעות בקטע המשחק הנ"ל". בעקבות דרישת ההתאחדות לכדורגל הוסר הקטע מהסרט.

"copyleft" עוסק במאבק של ארגוני היוצרים לשמירת זכויותיהם. הוא הופק באופן עצמאי, כאידיאולוגיה, על מנת לא להיות מחויב לגוף מממן או משדר כלשהו. גרין התפרצה למגרש באצטדיון בלומפילד במהלך משחק כדורגל בין מכבי תל אביב ובני סכנין לפני כשנתיים וחצי, במסגרת מחאת ארגוני היוצרים נגד HOT. הסרט הוקרן ביום שישי בסינמטק תל אביב.

גיל לבנוני, דובר ההתאחדות אמר לוואלה! ברנז'ה: "מעבר לגינוי הפריצה הלא חוקית למגרש, אני לא יכול לתת לאדם לשדר משהו ששייך לי ללא רשותי. הוא עובד על הסרט כבר כמה חודשים ואם הוא היה נפגש איתי היינו יכולים להגיע להסדר, אבל הוא פנה אליי ימים ספורים לפני הסרט ולא יכולנו לאפשר את זה".

ארנון מעוז אמר לוואלה! ברנז'ה: "זה סרט שנעשה במינימום תקציב אבל מקסימום נשמה. מאבק היוצרים אמור היה ליצור סנסציה,לא פרובוקציה, לכן ליסה רצה עם חזייה ולא בלי. אם ההתאחדות טוענת להפרה של זכויות יוצרים, והסרט שלי עוסק בזכויות יוצרים, אני עצמי לא יכול להפר אותן, אבל לסצנה הזאת יש המון משמעות".

*ארנון מעוז הוא עורך וידאו בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully