וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן גפן יוצא בחוץ

איילה צורף

15.9.2008 / 10:02

אקזיט ראשון בתעשיית הפרסום האינטרקטיווי בישראל: גפן מכר את חלקו ב-Y&R אינטראקטיב. לפי הערכות, יקבל כ-2.5 מיליון ד' ויישאר יו"ר

ערן גפן, שהקים וניהל את משרד הפרסום Y&R אינטראקטיב, מכר את חלקו במשרד (24%) לידי חברת האם שלו, שלמור אבנון עמיחי. על פי הערכות, שוויו של המשרד הוא כ-10 מיליון דולר, כך שגפן הכניס לכיסו כ-2.5 מיליון דולר.

למעשה, הרוכשת היא חברת Y&R העולמית. בדצמבר הקרוב יעברו שלמור אבנון עמיחי ו-Y&R אינטראקטיב לבעלות מלאה של החברה.

עוד נודע כי גפן פנה בימים האחרונים לבכירים בתעשיית האינטראקטיב כדי לדון באפשרות להחליפו בניהול המשרד. גפן הבהיר לאותם מועמדים כי ימשיך בתפקידו כמנכ"ל החברה עד סוף השנה, ומתחילת השנה הבאה ימונה ליו"ר החברה. גפן ימשיך ללוות את החברה ולקוחותיה ב-2009.

הפורמט שבו רוכשות חברות רב-לאומיות את המשרדים המקומיים מתבסס על נקודות יציאה - תאריכים מסוימים אחת לשנתיים או שלוש שבהן יכול בעל המשרד למכור את החלק הנותר לו, על פי מנגנון מוסכם מראש. גפן, 31, בחר לממש את האפשרות שניתנה לו ולמכור את חלקו לידי הסוכנות הבינלאומית.

למעשה, זו הפעם הראשונה בישראל שהאדם שהקים משרד פרסום אינטרנטי ישראלי מוכר את מלוא אחזקותיו במשרד. לפני שמונה חודשים ניהלו ינון לנדנברג ודורון טל, הבעלים של אידיאלוג'יק, מגעים למכירת 49% מחברתם שבאחזקתם לידי גורם בשוק ההון. את היתר מחזיקה סוכנות הפרסום הבינלאומית פובליסיס. באותם ימים אמרו מקורבים למשא ומתן כי הוא נערך לפי שווי חברה של 136 מיליון שקל. בסופו של דבר המשא ומתן הופסק והעסקה לא יצאה לפועל.

Y&R אינטראקטיב הוקם לפני שבע שנים על ידי שלמור אבנון עמיחי וגפן, שגם ניהל אותו במהלך השנים. קודם לכן כיהן גפן כסמנכ"ל השיווק של תפוז. לפני כחודשיים עשה המשרד היסטוריה בשוק הפרסום המקומי, כשזכה בארבעה פרסי אריה הזהב בפסטיבל הפרסום הבינלאומי בקאן - הישג ראשון למשרד פרסום ישראלי. בין היתר זכה המשרד בפרס אריה הזהב על קמפיין בעבור משפחות החטופים אהוד רגב ואלדד גולדווסר, במסגרתו יזם את הדממת אתרי האינטרנט הגדולים והבינוניים בישראל למשך כמה דקות, בבוקר השנה לחטיפתם של רגב וגולדווסר.

עם לקוחות המשרד נמנים אורנג', שטראוס, מרצדס, ישראכרט, ביטוח ישיר, יונדאי, טושיבה ודפי זהב. גפן נבחר בשנה שעברה על ידי מגזין TheMarker לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים, ובאחרונה אף מונה לתפקיד יו"ר איגוד חברות האינטראקטיב.

ערן גפן מסר בתגובה: "באחרונה אני מראיין מועמדים לתפקיד מנכ"ל החברה. בכוונתי להמשיך ללוות את לקוחות ועובדי Y&R אינטראקטיב כיו"ר החברה, כדי לשמור על היותה החברה הקריאטיווית ביותר בישראל". גפן ושלמור סירבו להתייחס להיקפים הכספיים של העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully