וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מעריב על סף סגירה

ענת קם

15.9.2008 / 15:53

המיליארדר לן בלווטניק, שעימו מתקיים משא ומתן בחודשים האחרונים, צפוי לרכוש את העיתון. מנכ"ל מעריב: "אני לא יודע אם העיתון יימכר היום, מחר או בעוד חצי שנה"

מכירת מעריב למליארדר הרוסי לן בלווטניק עומדת על סף סיכום, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. . לפני כשבועיים תמה תקופת אי המכירה עליה סיכמו הצדדים ב-31 ביולי, במהלכה התקיימה גם בדיקת הנאותות על ידי בלווטניק. על פי ההערכות, שווי העיתון לצרכי המשא ומתן נע בין 90 ל-100 מיליון דולר.

בחודש יולי האחרון פורסם לראשונה כי מתנהל משא ומתן בין נמרודי לבלווטניק על רכישת העיתון מעריב. בלווטניק, בעל השליטה בתאגיד האמריקני הפרטי אקסס אינדסטריז, מעוניין להרחיב את אחזקותיו בשוק התקשורת בישראל. מעריב הוא העיתון המודפס הראשון שיהיה בבעלותו.

בלווטניק רכש במאי השנה 20% ממניות RGE מאיש העסקים אביב גלעדי, ובכך נכנס לראשונה לשוק התקשורת הישראלי. זרוע המדיה של התאגיד שבבעלותו מחזיקה בין היתר במניות תאגיד המדיה האמריקני וורנר, וכן חברות תקשורת בבריטניה וברוסיה.

המתווך הראשון בין אנשיו העיתון לבלווטניק, שהתעניינו כאמור בהרחבת עסקיו לישראל, היה עו"ד צבי חפץ, נציגו ושותפו לשעבר של גוסינסקי במעריב. השניים הכירו בלונדון, שם שימש חפץ כשגריר ישראל ובה מתגורר בלווטניק בשנים האחרונות. השניים שמרו על קשר גם לאחר שחפץ סיים את תפקידו.

מנכ"ל מעריב, רוני קליינפלד, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "הנבואה ניתנה לטיפשים. אני לא יודע אם מחר זה ייחתם או בעוד שבוע או בעוד חצי שנה. אני יודע שיש משא ומתן ובדיקת נאותות אבל ממש לא ידוע לי שמחר חותמים. יש הרבה ספקולציות והרבה דיסאינפורמציה". את תגובתו של עופר נמרודי לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully