וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז הרדיו: רדיו ירושלים עותר לפסילת המתחרים

ענת קם

18.9.2008 / 13:59

הזוכה במכרז להפעלת רדיו ירושלים אמור להתפרסם ביום א' וברדיו ירושלים עתרו בטענה כי הקבוצה המתחרה לא עומדת בתנאי הרשות

רדיו ירושלים עתר היום (ה') נגד הרשות השנייה בדרישה לפסול את קבוצת רדיו הבירה המתחרה עמה במכרז להפעלת הרדיו האזורי בירושלים. בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי ותמיר כהנוב, דורשים אנשי הרדיו מבית המשפט להוציא צו איסור ארעי האוסר על הרשות לבחור את המציע הזוכה במכרז להפעלת רדיו בירושלים עד לדיון בבקשה במעמד הצדדים וכן להוציא צו ביניים האוסר על הרשות להחליט על זכיית רדיו הבירה במכרז להפעלת רדיו ירושלים. ביום ראשון אמורה הרשות להתכנס ולדון בבחירת הזוכה במכרז.

הדרישה לפסילה מבוססת על שתי טענות עיקריות. הטענה הראשונה מתייחסת לעובדה שארומה, מפעילת ארומה מיוזיק בר ובעלת השליטה בקבוצת רדיו הבירה, היא למעשה סוכן של אמן מבצע ובכך עוברת על חוקי הרשות השנייה הקובעים כי "סוכן של מבצע" אינו רשאי להשתתף במכרז.

על פי חוק הרשות השנייה, המתייחס למגבלות ולתנאים בהם ניתן לגשת למכרז, מופיע תנאי הקובע כי מציע במכרז של הרשות השנייה לא יהיה "סוכן של מבצע". ארומה מיוזיק בר מחזיקה בזכויות ההפצה של מספר אומנים כמו מוקי, ארקדי דוכין, אביבי גפן ולאחרונה הודיעה על הפקת אלבומו הבא של שלומי שבת. בעתירה נכתב "דומה שלא יימצא חולק כי מי שמוכר, משווק ומפיץ תקליטורים של אומנים ומבצעים שונים למטרות מסחריות, הוא בפירוש מי שמייצג או מקדם את ענייניו של אדם המבצע בשירה יצירה מוסיקלית ולכן הוא עונה להגדרת המונחים סוכן וסוכן של מבצע".

הבעלות הצולבת של עופר מדיה

הטענה השנייה מתייחסת לרכישה של חברת עופר מדיה את רבע ממניות חברת לוגיה. בכך הפכה עופר מדיה לבעלת השפעה בקבוצת רדיו הבירה. בעלות זו נראית לטענת העותרים כהחזקה צולבת, בשל העובדה שאודי אנג'ל, מבעלי עופר מדיה, הוא בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת. החזקה כזו אסורה גם כן על פי חוקי הרשות השנייה.

בעניין טענת הבעלויות הצולבות, חוק הרשות השנייה אוסר על בעלויות צולבות בשיעור העולה על חמישה אחוזים של אמצעי שליטה.

מהנהלת רדיו ירושלים נמסר: "בית המשפט יצטרך להכריע האם קבוצה שהרכבה ופועלה סותרים את דרישות המכרז יכולה לגשת אליו. התחושה היא כי הרשות השניה סותרת את החוקים שקבעה בעצמה, ומציגה פרשנויות מרחיקות לכת על מנת להכשיר את ההתמודדות של רדיו הבירה".

מהרשות השנייה נמסר: "טרם התקבלה עתירת רדיו ירושלים".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully