וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה אדרי במו"מ לרכישת רשת בלוקבסטר

אופיר בר-זהר ועדי דברת

22.9.2008 / 8:14

רכישת זרוע הקמעונות מפתיעה, שכן חנויות השכרת הסרטים בעולם סובלות ממצוקה. מקורבים לאדרי: הוא עשוי להיכנס לשותפות

איש העסקים משה אדרי, הבעלים של מתחם בתי הקולנוע בסינמה סיטי ושל חברת אן.אמ.סי יונייטד, נמצא במשא ומתן לרכישת רשת בלוקבסטר - כך נודע ל-TheMarker.

אדרי מעוניין לרכוש את זרוע הקמעונות של החברה, הכוללת את חנויות השכרת הסרטים ואת המכשירים האוטומטיים להשכרת סרטים, ללא זרוע הדיגיטל של החברה, המפתחת בימים אלה VOD אינטרנטי. מקורבים לעסקה אמרו כי עדיין לא ברור אם אדרי ירכוש את הרשת או ייכנס אליה כשותף, וכי המגעים בינו לבין הרשת נמצאים בשלב מתקדם.

בלוקבסטר ישראל היא זכיינית של בלוקבסטר העולמית, ולכן אין קשר כלכלי בין החברות. תחת בלוקבסטר ישראל פועלות בעצם שתי חברות: הראשונה היא הרשת הקמעונית של חנויות השכרת הסרטים - שבבעלות רשת סופר-פארם (37%) אורקה-אינטראקטיב (13%), שנרכשה באחרונה על ידי פראנס טלקום, תיאטראות ישראל (30%) וידיעות תקשורת (20%).

החברה השנייה היא בלוקבסטר דיגיטל, שבבעלות סופר-פארם (כ-66%) ואורקה-אינטראקטיב (כ-33%). לרשת יותר מ-20 סניפים בישראל.

אדרי הוא איש עסקים ומפיק העוסק בקולנוע. משפחת אדרי מחזיקה בחברת אן.אמ.סי יונייטד, המאגדת בתוכה מאז סוף 2007 שתי חברות - חברת התקליטים אן.אמ.סי וחברת גלובוס יונייטד, המשווקת ומפיצה סרטי DVD. אשתו של אדרי, פנינה אדרי, היא מנכ"לית החברה. בידי משפחת אדרי גם מתחם הסינמה סיטי, שלפי הערכות, אחראי לכ-20% מהכנסות הענף בישראל, המסתכמות בכ-400 מיליון שקל.

אדרי החל את דרכו כעובד מן השורה בבית קולנוע והמשיך כמשווק ומפיץ סרטים. בהמשך רכש כמה בתי קולנוע בישראל וכיום הוא מאנשי העסקים הישראלים הבולטים בתחום.

בתחילת 2008 התעניין אדרי ברכישת מניותיו של חיים סבן בזכייניות ערוץ 2 קשת, אך המניות נמכרו בסופו של דבר למוזי ורטהיים ולקבוצת למלבאום.

רכישת זרוע הקמעונות של הרשת בשלב זה מפתיעה, שכן חנויות השכרת הסרטים בעולם כולו סובלות ממצוקה עקב התפתחות טכנולוגיות המאפשרות צפייה בתוכניות באינטרנט. הזרוע הדיגיטלית של הרשת מפתחת בימים אלה ממיר ביתי שיאפשר הורדת תכנים מהרשת וצפייה בהם בטלוויזיה.

יו"ר בלוקבסטר, עופר לוי, אף אמר באחרונה: "בלוקבסטר בהחלט בבעיה עם המודל של ההשכרות". עם זאת, כחברת ההפצה הגדולה בישראל, המקושרת גם לחברות תקליטים, בלוקבסטר יכולה לסייע לאדרי בשיווק מוצריו.



מבלוקבסטר וממשפחת אדרי לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully