וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת דיבה נגד "כלבוטק"

ענת קם

23.9.2008 / 13:43

התביעה, על סך 300 אלף שקל, הוגשה על ידי אילן גרוסבך, מנהל חטיבת מכירות ארצי בחברת "א.מ. המעין שתחקיר אודותיו שודר ב-2006

בית משפט השלום בירושלים דחה תביעת דיבה על סך 300 אלף שקל, שהוגשה נגד התכנית "כלבוטק". התביעה הוגשה על ידי אילן גרוסבך, מנהל חטיבת מכירות ארצי בחברת "א.מ. המעין בע"מ", העוסקת ביבוא ובשיווק של מערכות לטיהור מים ואשר תחקיר אודותיה שודר בתכנית ב 26 בפברואר 2006. בתחקיר הוצג גרוסבך כמי שכופה על הסוכנים שהוא מגייס לחברה, לרכוש מערכת ביתית לטיהור מים כתנאי לקבלתם לעבודה. גרוסבך טוען שהתוכנית הציגה דברים שאינם אמת.

בפסק הדין של השופט רפאל יעקבי נכתב כי גרוסבך זיהה את עצמו עם החברה ומטענותיו משתמע כי כל פגיעה בחברה משולה לפגיעה בו, אך אין הדבר כך: "התובע אינו אחד מבעלי מניותיה של החברה, ואף לא מנהלה, ולפיכך הוא אינו יכול לתבוע בשם החברה, אשר אינה בעלת דין בהליכים אלו, את עלבונה. גם אם יש באמרות מסוימות שנאמרו בכתבות משום 'לשון הרע' כלפי החברה (ואיני קובע כי אלה הם פני הדברים), אין בכך כדי להקים עילת תביעה לתובע, שכן על מנת לזכות בסעד, צריך התובע להוכיח כי הדברים, שלטענתו מהווים 'לשון הרע', מתייחסים אליו".

בהמשך מתייחס השופט יעקבי למספר טענות נוספות של גרוסבך ודוחה אותן בקביעה כי אין בהן לשון הרע. עוד קבע השופט, כי ישנה חשיבות עקרונית לביקורת תקשורתית בנושא צרכנות. בית המשפט קבע כי על גרוסבך לשלום הוצאות בסך 4,000 שקלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully