וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החגים יתחדש הכל?

אופיר בר-זהר

5.10.2008 / 8:17

מקורב לבלווטניק: "נחזור למו"מ עם מעריב בתנאים שונים לחלוטין". הערכות: המצב הכלכלי הגלובלי הוא הסיבה העיקרית להפסקת המו"מ

העסקה למכירת מעריב מתרחקת ממימוש. מקורב לרוכש המיועד, המיליארדר האמריקאי-רוסי לן בלווטניק, אמר אתמול ל-TheMarker כי המשא ומתן מופסק כרגע, וכי יתכן שהוא יחודש אחרי החגים. ואולם לדבריו, גם אם המגעים יתחדשו, זה יהיה "בתנאים שונים לחלוטין מאלה שדובר אליהם עד כה". לפי הערכות שונות הסיבה העיקרית לתפנית היא המשבר הכלכלי בעולם, שגורם לבלווטניק לשקול מחדש את צעדיו העסקיים. בנוסף הוא מבין ש"מעריב" צפוי להמשיך להפסיד סכומים משמעותיים בתקופה הקרובה.

מקורב אחר לעסקה מסר כי נציגיו של בלווטניק הגיעו בשבוע שעבר לחתום על המסמכים לביצועה ואולם ברגע האחרון חזרו בהם. הגורם העריך כי מדובר בחשש שנובע בעיקר מהמשבר בכלכלה העולמית, אשר גורם לבלווטניק לשקול מחדש את כניסתו לעסקים חדשים. לדברי המקורב, הצדדים הסכימו על כל הסעיפים ביניהם, וכעת נותרת ההחלטה הסופית בידיו של בלווטניק.

המיליארדר הנוסף שהתעניין ברכישת העיתון, שלדון אדלסון, ספג מכה חמורה מהמשבר הכלכלי הגלובלי. בשבוע שעבר השקיע אדלסון 475 מיליון דולר בחברת בתי ההימורים לאס וגאס סאנדס שבראשה הוא עומד. זאת, בניסיון לחזק את מצבה הפיננסי, לאחר שמניות החברה איבדו יותר ממחצית משוויין מתחילת 2008.
יש להניח שגם אדלסון ישקול בימים אלה כל השקעה חדשה, ונראה כי עסקת מכירת "מעריב" חומקת מידיו של בעל השלטה עופר נמרודי, אשר ייאלץ להזרים עוד כספים לעיתון במידה ויישאר ברשותו. בתוך כך גם פרשה השבוע מתפקידה סמנכ"לית הסחר של העיתון, סולי אברמוב, לאחר שכיהנה בתפקיד במשך פחות משנה - מנובמבר 2007.

כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, בלווטניק, בעל השליטה בתאגיד האמריקאי הפרטי אקסס אינדסטריז, מעוניין לרכוש את העיתון מידי משפחת נמרודי ואיש העסקים ולדימיר גוסינסקי - המחזיק ב-27% ממניות העיתון, ולהרחיב את אחזקותיו בשוק התקשורת בישראל.

בלווטניק רכש לפני כשלושה חודשים 20% ממניות RGE מאיש העסקים אביב גלעדי, ובכך נכנס לראשונה לשוק התקשורת הישראלי. זרוע המדיה של התאגיד שבבעלותו מחזיקה, בין היתר, במניות תאגיד המדיה האמריקני וורנר, ובחברות תקשורת בבריטניה וברוסיה. ואולם אם ירכוש בסופו של דבר בלווטניק את "מעריב" יהיה זה העיתון המודפס הראשון שבבעלותו. לא נמסרה תגובה מאף אחד מהגורמים הקשורים לעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully