וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוצאת כתר דרוש עורך ראשי

ענת קם

5.10.2008 / 17:35

רונית ויס ברקוביץ' עוזבת את תפקידה, אולם תישאר לערוך ספרי מקור. בין המועמדים להחליפה: איריס מור, ד"ר אייל דותן ונועה מנהיים

רונית ויס ברקוביץ', העורכת הראשית של הוצאת כתר, עוזבת את תפקידה, אולם תישאר בהוצאה ותמשיך לערוך ספרי מקור. הקדנציה של ויס ברקוביץ' כעורכת ראשית בכתר נמשכה כשנה. היא הגיעה להוצאה באפריל 2006 כעורכת ספרי מקור במקומו של שמעון אדף, ובאוקטובר האחרון מונתה לתפקיד עורכת ראשית במקומו של צביקה מאיר ששימש באותה תקופה מנכ"ל כתר, אולם עזב את ההוצאה לפני מספר חודשים.

בין השמות שעלו כמועמדים אפשריים להחליף את ויס ברקוביץ' ישנם ד"ר אייל דותן מהחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב, העורכת לשעבר של מוסף "גלריה" בעיתון הארץ איריס מור וראש מערכת הכתבות היוצאת של הארץ גליה ליכט. בשלב זה נראה כי שלושתם לא יזכו בתפקיד. מועמדת נוספת היא נועה מנהיים, עורכת ספרות המקור בהוצאת כנרת זמורה ביתן, אולם בהוצאת כתר בודקים גם מועמדים נוספים.

במקביל, מחפש יפתח דקל מנכ"ל כתר ספרים גם מנכ"ל שיחליף אותו בתפקידו הנוכחי. דקל שב לתפקיד המנכ"ל בינואר האחרון, עם התפטרותו של המנכ"ל הקודם צביקה מאיר. עם מינויו של דקל לתפקיד מנהל הפיתוח העסקי בארלדן, בעלת השליטה בהוצאת כתר ובכתר ספרים, קודם מאיר לתפקיד מנכ"ל ההוצאה. מאז התפטרותו החליף אותו דקל כאמור וכעת מחפשים בהוצאה מנכ"ל קבוע במקומו.

רונית ויס ברקוביץ, היא במאית קולנוע וטלוויזיה ותסריטאית. בשנת 2007 זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה על התסריט שכתבה לסדרה "מרחק נגיעה". היום היא מסרה: "אחרי שנה רצופת הישגים לכתר, בה זכינו בשני פרסי ספיר על הספרים 'שלך, סנדרו' מאת צבי ינאי ו 'וגם כי אלך' מאת יפה בן כנען, את שניהם ערכתי, ביקשתי למקד מעתה את פעילותי בהוצאה בצד העריכה והתוכן ולפנות זמן לכתיבה וליצירה משלי".

יפתח דקל אמר לוואלה!: "רונית עורכת ראשית נהדרת ומאוד היינו שמחים שתמשיך בתפקידה. היא רוצה להתפנות יותר לכתיבה ולכן נענינו לבקשתה להוריד את מינון העבודה אבל היא תשאר איתנו. זה תפקיד שמעניין רבים וטובים, הרבה הגישו מועמדות, גם לתפקיד המנכ"ל. אנחנו במצב טוב והמכירות טובות". דקל סירב להתייחס למועמדים ספציפיים.

איריס מור וגליה ליכט סרבו להתייחס לדברים, את תגובתה של נועה מנהיים לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully