וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הטלוויזיה בערבית - הדיון ביום ראשון

ענת קם

10.10.2008 / 0:38

בית המשפט דחה את עתירת עיתונאי רשות השידור, שטענו כי הליך הבחירה הינו פיקטיבי ומועמדותו של פרופ' רינאווי סגורה

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה השבוע את עתירת אגודת העיתונאים של רשות השידור נגד המכרז לתפקיד מנהל הטלוויזיה בערבית. הוועדה לבחירת מנהל תתכנס ביום ראשון לדון במועמדים. השופט אייל אברהמי דחה את העתירה במסגרת דיון דחוף שהתקיים בבקשת האגודה להוציא צו מניעה נגד קיום המכרז ונגד התמודדותו של ד"ר חליל רינאווי, אחד המועמדים. בישיבה האחרונה של ועדת האיתור פסלה עצמה ד"ר דורית ענבר מחברות בוועדה והוחלט כי הועד המנהל של רשות השידור יפעל כוועדת איתור. בשל דחיית העתירה.

אגודת העיתונאים טענה בעתירתה שהוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר טל ולואיז סספורטס, כי הליך בחירת מנהל הטלוויזיה בערבית הינו פיקטיבי, מאחר שיושב ראש הרשות משה גביש החליט כבר כי ימנה את ד"ר רינאווי לתפקיד. בנוסף, טוענת האגודה כי לחלק מחברי הועד המנהל אינטרסים פסולים עקב היכרותם עם ד"ר רינאווי ועבודתו במועצת הקולנוע. עוד נטען, כי ד"ר רינאווי אינו עומד בתנאי הסף של המכרז.

בית המשפט דחה את כל הטענות של אגודת העיתונאים. בפסק הדין נכתב כי אין מניעה שהועד המנהל ישמש כועדת האיתור לתפקיד, וכן כי לא הוכח שישנה "קונספירציה" למנות את ד"ר רינאווי לתפקיד. באשר לטענת עמידת ד"ר רינאווי בתנאי הסף של המכרז, קבע בית המשפט כי על ועדת האיתור להחליט בסוגיה זו. בנוסף נקבע כי בשל פרק הזמן הרב שחלף מאז פרש ד"ר רינאווי מהועד המנהל, הוא לא נדרש לתקופת צינון נוספת עד לתחילת כהונתו כמנהל, לו ייבחר לתפקיד. בית המשפט אף תקף את החלטת האגודה לעתור באיחור למרות שידעה כבר בתחילת ספטמבר כי הוועד המנהל יכהן כועדת מכרזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully