וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לרפורמה בשוק הטלוויזיה - משרד התקשורת יקיים שימוע

ענת קם

12.10.2008 / 19:22

הציבור מוזמן להביע עמדות בנושא המעבר לזכיונות, שידור פרסומות בכבלים ובלווין, והאם וכיצד יש לשנות את מערך גופי הרגולציה

משרד התקשורת מפרסם היום הזמנה להצגת עמדות בנושא שיטת ההסדרה בתחום שידורי הטלוויזיה המסחרית-ציבורית ובעיקר את אפשרות המעבר לשיטת מתן רישיונות במקום זיכיונות ואת השפעות השינויים טכנולוגיים והכלכליים, הכוללים את הקמת מערך השידור הדיגיטלי על ידי הרשות השנייה. הועדה תקבל התייחסויות בכתב עד סוף חודש אוקטובר ותזמן גופים להצגת עמדותיהם בפניה בעל פה על פי הצורך.

הועדה ממקדת את בקשת העמדות בנקודות הבאות: האם קיימת היתכנות לפעולתם של ערוצי ברודקאסט נוספים, האם יש להגביל את מספר ערוצי הברודקאסט, המשודרים בישראל ואם כן, מה צריך להיות המנגנון לקביעת הגורמים המשדרים ומהם תנאי המינימום שצריך שיקבעו להפעלת ערוץ שידור מרכזי, דוגמת ערוצים 2 ו-10.

הועדה מבקשת גם את עמדת הציבור בסוגיית מחויבויות גופי השידור - האם יש לקבוע תנאים להוצאה מינימלית עבור שידור חדשות או לחייב הפקה עצמאית שלהן וכן הוצאות מינימליות בז'אנרים השונים, סוגיה המצויה במחלוקת בין כלל הגופים מזה תקופה ארוכה.

עוד שואלת הועדה: מה צריכה להיות תקופת ההיתר להפעלת ערוץ שידור מרכזי, מה צריכים להיות אופן הארכתו והתנאים שיקבעו להארכתו וכן באילו דרכים יובטח קיום תנאי המינימום האמורים. בנוסף, מבקשת הועדה התייחסויות לאפשרות התחלת שידור פרסומות בשידורי הכבלים והלווין, אפשרות שלה מתנגדים גופי תקשורת רבים.

שאלות נוספות: כיצד עתיד להשפיע המעבר למשטר רישיונות על פלטפורמות השידור הרב ערוציות ועל בעלי הזיכיונות הקיימים של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ועל יכולתם לעמוד בכללי ההסדרה החלים עליהם כיום? כיצד עשויה להשפיע הסרת מגבלות שהטילה המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין על הענקת רישיונות מיוחדים והתרת פרסום בערוצים אלה על פעילות הערוצים המרכזיים והערוצים הייעודיים? כיצד יש לבדל בין הסדרת פעילות בעלי הרישיונות המיוחדים להסדרת פעילות ערוצי השידור המרכזיים? עוד מבקשים לדעת במשרד התקשורת האם וכיצד יש לשנות את מערך גופי הרגולציה המסדירים את תחום השידורים לציבור לנוכח השינויים הצפויים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully