וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אתם ביחס לשכר הממוצע במשק?

ענת קם

12.10.2008 / 23:36

חסל סדר כתבות במדורי הקריירה של המוספים הכלכליים. אגודת העיתואים עורכת סקר כדי לגלות את תנאי ההעסקה בענף

החטיבה הצעירה באגודת העיתונאים עורכת סקר שכר מקיף על מנת לספק תמונת מצב אמיתית של תנאי ההעסקה בענף. ההצבעה בסקר מתבצעת באינטרנט, בצורה אנונימית והתוצאות הכלליות יפורסמו באתר האגודה ויוכלו לשמש כבסיס להשוואת השכר, ההטבות והתנאים הסוציאליים המקובלים בכל כלי התקשורת. הערכות על שכר העיתונאים מתפרסמות מדי פעם, אולם זהו ניסיון ראשון להציג תוצאות מפורטות, שיתייחסו לכל מרכיבי השכר וגם לשביעות רצונם של העיתונאים ממנו.

השאלות בסקר מפורטות מאוד ומאפשרות השוואה בין עובדי אמצעי תקשורת שונים (עיתונות מודפסת, אינטרנט, טלוויזיה ועוד) וכן בין בעלי תפקידים שונים בכל כלי תקשורת (כתב, עורך, גרפיקאי ועוד). הסקר בוחן את מרכיבי השכר השונים, כולל הפרשות לפנסיה, החזרי הוצאות וגמולים שונים וכן את מידת שביעות הרצון של העיתונאי מתנאי שכרו.

יאיר טרצ'יצקי, מיוזמי הסקר, אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "מאחר שלקחנו על עצמנו להיאבק למען תנאי העבודה של העיתונאים אנחנו צריכים בתור התחלה לדעת מה הם התנאים. הסקר הזה יאפשר לנו לדוג תופעות שלא היינו ערים אליהן. אחד הדברים שאנחנו שמים עליו דגש הוא ההפרשות לפנסיה, הרבה אנשים לא יודעים שלעתים חישוב הפנסיה שלהם לא תואם את השכר שהם מקבלים היום. למשל, כתב יכול להשתכר 8,000 שקלים במקום מסוים, אבל זה מחושב על פי שכר בסיס של 5,000 שקלים והשאר זה בונוסים והחזרים למיניהם, כך שההפרשות לפנסיה מחושבות על פי שכר של 5,000 ולא 8,000".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully