וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי נגד בובליל

ענת קם

26.10.2008 / 13:20

”שומר מסך” בערוץ 10 שובצה מחדש ותשודר מהערב מול ”האח הגדול”. לאמנון לוי אין יומרות להכניע את אמזונת הרייטינג של קשת: ”מקווה רק לרייטינג סביר מול אימפריית הסתם”

העונה הרביעית של התוכנית "שומר מסך" עם אמנון לוי תשודר הערב בערוץ 10, לאחר שהוחלט על שיבוצה מחדש במשבצת שידור כלל לא קלה - מול "האח הגדול" הדורסנית, שמשודרת במקביל בערוץ 2. "זו לא בחירה שלי. כמו תמיד הערוץ שם אותי במשבצת הכי קשה, הרי עד עכשיו הייתי מול 'כוכב נולד' (בימי שני– ע.ק)". כך אומר לוי היום בשיחה לוואלה! ברנז'ה.

איך זה מרגיש להיות האופציה השפויה מול "האח הגדול"?

"באיזשהו מקום אני גם שמח לעמוד מול 'אימפריית הסתם' הזאת שנקראת 'האח הגדול'. ראיתי את התוכנית לראשונה בשבוע שעבר כשהודיעו לי שאני עומד לעלות מולם וזה הרגיז אותי. אני מנחה קבוצות בדינמיקה קבוצתית ומהזווית הזאת כל מה שעושים ב'האח הגדול' הוא ההפך מעבודה קבוצתית. מנסים להוציא את הרע מכל אדם, מתוך הצוותא הקבוצתית. הצחיק אותי שדווקא אני זה שישודר מול הדבר הזה".

משהו ישתנה בחלק הזה של העונה לטובת השיבוץ החדש?

"הייתה לנו תחרות מאוד קשה עד עכשיו. זה לא שבילינו, הרי שודרנו מול 'כוכב נולד'. בערוץ 10 מאמינים בכוח שלנו, אני מקווה שהם צודקים".

ובכל זאת, מה מחכה לנו בהמשך העונה הנוכחית?

"התוכנית עברה שינוי העונה עם סיפורים יותר גדולים, רחבים וחברתיים. הערב ישודר הסיפור על רצח מאבטח הסניף של 'חצי חינם' בחולון. שנה וחצי אחרי הרצח כל הגורמים מתנערים מתשלום פיצויים לאלמנתו וילדיו שחיים מקצבת ביטוח לאומי של 2,500 שקלים בחודש. 'חצי חינם' אומרים שהוא לא היה עובד שלהם, למרות ששנתיים וחצי הוא עבד שם, עם מדים שלהם, הגן על הקופה שלהם, נרצח כשהוא שמר על העובדים שלהם. הטענה שלהם היא שהוא היה עובד קבלן, אבל החברה הקבלנית שבה הוא עבד סגרה את שעריה שעתיים אחרי שהוא נרצח בערך, נעלמה ומסרבת לשלם לו. זה סיפור נורא דרמטי, שגם מראה מה המעמד של עובדי קבלן בארץ וכמה נורא מצבם. מדובר בסוג של כתובת על הקיר, זה מה שיקרה לעובדי קבלן אם המחוקק הישראלי ישאיר את המצב כמו שהוא.

בעונה הזאת נכנס קצת יותר גם לעולם הפשע המאורגן, אם זה אלפרון שנכנסנו בו לפני חודש על פלישה לחווה ברמת פולג, דברים מהסוג הזה. אני מקווה שנוכל להמשיך. זה לא שאין יותר נוכלים בשומר מסך, יש עדיין, אבל פחות ופחות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה יש ב"שומר מסך" שאין בתוכניות תחקירים אחרות? מה יש לך שאין לרפי גינת?

"'שומר מסך' מאוד שונה מ'כלבוטק', במיוחד בעונה הזאת, כי אנחנו הולכים על סיפורים יותר גדולים. 'כלבוטק', בכל 30 השנים שלה, לא העזה להיכנס בארגון פשע של אלפרון. אף פעם הם לא עשו דבר כזה. אני בספק אם הם היו נכנסים בחברת ענק כמו 'אסם', שנכנסנו בה לפני שנה. אבל אני לא רוצה לבקר אותם. יש תופעה מוזרה, יש המון תכניות אקטואליה, המון ריאליטי, אבל יש רק שלוש תוכניות תחקיר שמחזיקות מעמד בטלוויזיה על כל ערוציה: 'עובדה', 'כלבוטק' ואנחנו.

נורא קשה לקיים תוכנית תחקירים ולכן גם עם הביקורת שיש לי על 'כלבוטק', אני שמח שהיא קיימת, כי יש מעט מאוד תוכניות תחקירים בארץ. זה דבר נורא, יש לנו כל כך הרבה ערוצים. כמה ריאליטי ובידור יש? ורק שלוש תוכניות תחקיר הצליחו להחזיק מעמד, כי זה נורא קשה לעשייה. הלחצים הם עצומים. לחצים משפטיים, אנושיים ואיומים. בתוכנית הערב נחשפנו לאיומי רצח הכי חד משמעיים. איימו על עורך התוכנית (איתי דנקנר - ע.ק) שירצחו אותו ואת בני משפחתו אם התוכנית תשודר הערב. נורא קשה לעמוד בכל הלחצים האלה".

הפלטפורמה שאתה נמצא בה נותנת לך יתרון כלשהו? יש לך יותר גב בערוץ 10 לחקור יותר גורמים מאשר בערוץ 2?

"אף אחד לא הגביל אותי. כשהיה הסיפור עם אסם מאוד חששתי. אסם היא מפרסם של מיליוני דולרים בערוץ 10 ומאוד חששתי שיעצרו אותי. אני מוכרח להגיד שערוץ 10 נתן לי גיבוי מלא לגמרי. זה לא דבר פשוט. אני לא יודע איך זה במקומות אחרים, אני יודע מה קרה ל'עובדה' עם מוזי ורטהיים, שפרסם מאמר נגדם בידיעות אחרונות. אני חושב שזו העובדה שאנחנו ערוץ יותר קטן, עם רייטינג יותר חלש. אני לא מצפה להכניע את 'האח הגדול', אני מקווה להביא רייטינג סביר מול 'אימפריית הסתם'".

אתה לא מתגעגע לחזור לכתיבה ולפובליציסטיקה?

"אין דבר מענג יותר מלכתוב. כשאתה כותב זה הדבר הכי כיפי שיש. עם כל הכבוד לטלוויזיה, זה לא מתקרב לעונג שיש בכתיבה. אני משתדל לשלב בין הדברים, אני כותב כל הזמן לתיאטרון ובכל פגרה שיש אני כותב מחזה חדש. יש לי עכשיו מחזה שכתבתי בפגרה הקודמת שהחזרות יתחילו בעוד חצי שנה ב'בית ליסין'. מדי פעם אני כותב מאמרים פובליציסטיים ופונים אליי מעיתונים. בגלל שאין לי הרבה זמן אני לא כותב הרבה, אבל כשאני כותב זה תענוג גדול. יש פיצויים אחרים בטלוויזיה, אני עובד פה בחברת הפקה עם אנשים שאני בחרתי ונורא כיף לי לבוא לעבודה. כתיבה היא דבר נורא בודד".

נראה אותך כותב בבחירות הקרובות?

"אני מניח שכן, אבל דווקא הכתיבה הפובליציסטית פחות מעניינת אותי. רוב המאמרים של הפובליציסטיקה שאני קורא הם מובנים מאליהם. אני קורא את המשפט הראשון ויודע מה יהיה הסוף. אם אמצא שיש לי משהו מיוחד להגיד אני אכתוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully