וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו העיתונאי רם עברון

ענת קם

30.10.2008 / 19:53

עברון, מוותיקי רשות השידור, בן 73 במותו. הלוויתו תערך ביום ראשון. "הוא היה המראיין הראשון לעומק בטלוויזיה"

הסופר והעיתונאי רם עברון הלך לעולמו הערב בגיל 73. עברון, מוותיקי רשות השידור, החל את דרכו בגלי צה"ל ומיד עם שחרורו החל לעבוד כקריין בקול ישראל. עברון היה הקריין שדיווח על היציאה למבצע קדש והשתתף בשידור הראשון של הטלוויזיה הישראלית ב-1968. בהמשך כתב בעיתון "למרחב" ובתחילת שנות השבעים ערך את יומן השבוע.

במהלך השנים נמנה גם על מגישי "מבט" והנחה תכניות רבות, בהן מגזין האקטואליה "זה הזמן", תכנית הספרות "הופכים דף", תכנית המוזיקה "דור הזהב" ומגזיני תרבות שונים. ב-1989 יצא ספרו "מקום שלישי" בהוצאת זמורה-ביתן. בעבר היה נספח התרבות בשגרירות ישראל בלונדון, יושב ראש המועצה לתרבות ואמנות ומנהל מרכז המוזיקה בירושלים.

"עיתונאי דגול המעורב בעשייה מפוארת"

חיים יבין אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "הוא היה בלי ספק מאושיות השידור הרדיופוני ומצער אותי מאוד שהוא הלך לעולמו. הוא היה אדם מרשים, מוכשר, ובלט בעיקר בתכנית 'זה הזמן' שהייתה ציון דרך בתולדות הטלוויזיה הישראלית. בלט כקריין רדיו ובתכניות המוזיקה הישראלית שבהן הוא הצטיין".

עוזי פלד, ממייסדי הערוץ הראשון, הוסיף: "הכרתי את רם כמאזין של החידון המוזיקלי בקול ישראל, שרם עברון היה אחד מפותריו. האינטליגנציה שנבעה מתשובותיו הייתה כל כך גבוהה ותמיד רציתי להכיר אותו. הפעם השנייה שנפגשנו הייתה כשהייתי סגן המנהל של הטלוויזיה הישראלית והוא היה אחד המראיינים המשובחים שעולם הטלוויזיה בישראל הציע. מעטים זוכרים אותו, שכחו שהוא היה המראיין הראשון לעומק בטלוויזיה. המקום השלישי בו נפגשנו היה כשרם ניהל את מרכז המוזיקה בירושלים. אצלנו באולפני טלעד הקלטנו הרבה מהקונצרטים שלהם. שם הכרתי פן חדש לגמרי באישיותו - הפן הניהולי. זה לא דבר של מה בכך. רם ידע להלך בין הטיפות של האגואים הכי גדולים בעולם המוזיקה וכולם אהבו אותו. הוא היה מוציא מהם את המירב. כששמעתי היום על לכתו בטרם עת מאוד כאב לי כי הוא היה אחד מאנשי הקומוניקציה הטובים ביותר ויחד עם זאת נחבא אל הכלים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור מביעה את צערה על פטירתו של רם עברון, אחד מאושיות הטלוויזיה הישראלית, עיתונאי דגול שהיה מעורב בעשייה המפוארת של הערוץ הראשון מאז הקמתו ותרם רבות למשדרי האקטואליה, התרבות והמוזיקה".

הלוויתו תערך בבית העלמין שבקיבוץ מעלה החמישה, ביום ראשון הקרוב, ה-2 בנובמבר, בשעה 15:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully