וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברי סרק

ענת קם

31.10.2008 / 2:09

הדילמה העיתונאית לגבי שידור ראיון עם יגאל עמיר נפתרה בחדשות 2 על ידי צפייה בחדשות 10. דרוקר פתח את המהדורה, סגל הוקפץ

חדשות ערוץ 2 שידרו אמש (חמישי) ראיון מוקלט עם הרוצח יגאל עמיר בעקבות שידור ריאיון דומה בחדשות ערוץ 10 באותה שעה. השידור הערב לא היה מתוכנן ולא הופיע בכותרות בפתיחת המהדורה. כרבע שעה לאחר תחילת המהדורה, הוקפץ הכתב אודי סגל לאולפן והציג קטע מהכתבה שתשודר מחר ב "אולפן שישי". המהדורה המקבילה בערוץ 10 נפתחה בהצגת ההקלטות. הפרשן המדיני ומנחה "שישי" רביב דרוקר הביא קטעים מההקלטות של עמיר עם תחקירנית החדשות שלי טפירו. לאחר השידור בחדשות 10 שידרו בחדשות 2 את הקלטות שלהם.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי הקלטות נמצאות ברשות חדשות 2 מזה מספר חודשים אולם הייתה החלטה בחברת החדשות שלא לשדרן. בשבועות האחרונים עמלו בחדשות 10 על השגת הראיון עם עמיר לקראת יום השנה לרצח יצחק רבין ובימים האחרונים התכנסו בכירי הערוץ וחברת החדשות כדי להחליט אם לשדרן.

גורם בחדשות 2 אמר לוואלה! ברנז'ה כי:"התקבלה החלטה שלא לשדר את הקלטות אבל אנחנו לא יכולים להיות יותר קדושים מהאפיפיור. ברגע שזה שודר בערוץ 10 לא יכלו להמשיך להתנגד לשידור". בכיר בחדשות 2 הסביר את ההחלטה: "יש לנו שעות של שיחות שניהל עורך המשנה יניב הלפגוט עם יגאל עמיר. התכוונו לשדר קטעים מתוך זה מחר, לקראת יום השנה, אבל לא התכוונו לעשות מזה פרומו הערב. כשהבנו שבחדשות 10 עושים מזה פרומו החלטנו לעשות גם".

מחדשות 10 נמסר: "ההתלבטות אם לשדר את הדברים היתה אמיתית וקשה. ההחלטה לשדר נבעה בראש ובראשונה מן העובדה כי מדובר בנושא בעל עניין רב לציבור. חדשות 10 היא גוף עיתונאי והשיקולים שעלינו להפעיל הם שיקולים עיתונאיים ענייניים, לכן הנחנו בצד את תחושת הקבס שמעורר הרוצח בכל בר דעת ואנו מאמינים שיש להתמודד עם הדברים שהוא משמיע.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully