וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תתנו להם גלים

ענת קם

3.11.2008 / 12:32

גוש שלום לחברי הרשות השניה: הוצאתם כנגד רצונכם מן המסגרת הדמוקרטית והפכתם להיות חלק מן המערכת המיליטריסטית המנציחה את הכיבוש

תנועת גוש שלום שלחה ביום שלישי שעבר לכל חברי מועצת הרשות השנייה מכתב המביע את התנגדותה למה שהיא מכנה "הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו איו"ש". במכתב מגדירה התנועה את הרשות כ "גוף פיקטיבי" שנועד לאפשר את הקמת תחנת הרדיו האזורית ביהודה ושומרון. המכרז להפעלת התחנה פורסם לפני שנה, יחד עם הרדיו התורני-ספרדי, בפעם הראשונה מאז תחילת שידורי הרדיו האזורי. בנובמבר שעבר כבר נבחרה הקבוצה הזוכה להפעלת הרדיו, אולם עתירת גוש שלום לבג"צ מעכבת את תחילת פעילותה.

במכתב חריף כותבים אנשי התנועה: "הקמת תחנה זאת הובאה לפני כמעט שנה לאישור חברי מועצת הרשות השנייה כולל אותך בהליך חפוז ובלתי בדוק, ומבלי שהובאו לידיעת חברי המועצה עובדות מהותיות – כגון שבראש התחנה יעמדו ותיקי 'ערוץ 7' הפיראטי והמסית שנסגר בצו בית משפט, וכי 'המנחה הרוחני' שלה מיועד להיות הרב שמואל אליהו מצפת הידוע בהתבטאויותיו הגזעניות הקיצוניות. כמו כן לא הובהר לחברי מועצת הרשות השנייה, כאשר הובא הנושא לפניכם, כי אין מדובר ב 'תחנה אזורית בלתי פוליטית' כפי שהוצהר, כי אם בתחנה פוליטית מובהקת, אשר מעצם הגדרתה כתחנה המיועדת למתנחלים תתייחס בחיוב אל מפעל ההתנחלויות ובכך תנקוט עמדה חד משמעית בשאלה הפוליטית העיקרית העומדת על סדר היום של מדינת ישראל בארבעים ואחת השנים האחרונות".

גוש שלום טוענת כי הקמת התחנה עלולה להפר את המאזן הפוליטי במדינת ישראל ולהוות במה לימין הקיצוני בעוד שאר התחנות נדרשות לשמור על ניטרליות. בנוסף, טוענת התנועה כי לא הובא לידיעת הציבור שעל פי כתב הזיכיון רשאית התחנה להקים אנטנות המרוחק עד 15 קילומטרים מאזור יהודה ושומרון, מה שיאפשר לתחנה לשדר למרבית חלקי הארץ מבלי שלתחנות האזוריות האחרות תהיה אפשרות לשדר לתושבי יהודה ושומרון, דבר העלול לפגוע בהן.

עוד נכתב במכתב, כי על פי צו שהוגש לחתימתו של אלוף פיקוד המרכז ב-7 לאוקטובר, מוקם גוף הקרוי הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה איו"ש: "כאשר כל חברי מועצת הרשות השנייה בישראל כמוך נחשבים אוטומטית כחברי רשות התנחלותית זאת – אלא אם הודיעו בכתב לשר התקשורת על אי הסכמתם לכך". התנועה מצרפת את הצו עליו חתום האלוף גדי שמני, מפקד פיקוד המרכז, וכותבת "למעשה, על ידי המינוי הזה הוצאתם כנגד רצונכם מן המסגרת הדמוקרטית האזרחית, והפכתם להיות חלק מן המערכת המיליטריסטית המנציחה את הכיבוש על מנת להמשיך ולהיטיב עם המתנחלים". התנועה קוראת לחברי המועצה להודיע לשר התקשורת על אי הסכמתם להיות חברים ב "רשות השנייה לאיו"ש".

מהרשות השניה נמסר: הסמכת הרשות השנייה לפעול ביהודה ושומרון נעשתה כדין באישור היועץ המשפטי לממשלה. הרשות סבורה כי יש חשיבות לכך שגם אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון יזכו לתחנה אזורית בדומה לכלל אזרחי ישראל. הליכי המכרז שקיימה הרשות התקיימו בשקיפות ובמקצועיות ואין כל בסיס לטענות המופרכות של גוש שלום בעניין זה. בג"צ הורה לגוש שלום להודיע האם היא מושכת את עתירתה ואנו מצפים כי היא תעשה כן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully