וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו שלום לממיר האנלוגי

ענת קם

4.11.2008 / 16:03

החלה הקמת מערך שידורים הדיגיטליים לערוצים 1,2,10,33 ו-99. חברת Thomson הצרפתית תספק את שרותי המשדרים

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו החלה בהקמת מערך השידורים הקרקעי דיגיטאלי, שיוקם בגיבוי מערך לוויני דיגיטאלי להפצת שידורי טלוויזיה חופשיים לכלל הציבור ובפריסה ארצית. על פי החוק ישודרו במסגרת זו הערוצים הפתוחים ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 1, ערוץ 33, ערוץ 99. יצוין כי הצעות החוק להוספת ערוץ 23 של החינוכית וערוץ 9 עדיין נידונות במסגרות השונות בכנסת ובמידה שתאושר הוספתם לחבילת הבסיס ישתנו לוחות הזמנים והרשות תיערך בהתאם. הפרויקט יאפשר לצופים לקלוט ללא תשלום את חמשת הערוצים לאחר רכישה חד פעמית של ממיר דיגיטאלי לוויני בעלות של כ-400 שקלים.

מטרת המערך המתוכנן להעביר את כל השידורים הטלוויזיוניים בישראל לשידור דיגיטלי ובכך לבטל את השידור האנלוגי. השידור האנלוגי ישודר במקביל לשידור הדיגיטאלי למשך כשנה וחצי, תקופה שתאפשר היערכות של הצרכנים למצב החדש. בתום תקופה זו ייסגר השידור האנלוגי ובכך יחסכו תדרים רבים, תצומצם הקרינה ואף יבוטלו תחנות שידור עודפות הקיימות היום, כארבעים תחנות ברשות השידור וברשות השנייה. השידור הספרתי צפוי לאפשר שיפור רב באיכות התמונה ובקליטה.

כדי לאפשר את השידורים קיימה הרשות השנייה מכרז לבחירת החברה שתספק את המשדרים הספרתיים ותתקינם בהתאם לפריסה החדשה. הרשות בחרה בחברת Thomson הצרפתית כחברה הזוכה. בימים אלו, עם בחירת הזוכה, הרשות השנייה תחל בהקמת המערך ובמחצית השנייה של שנת 2009 השידורים יעלו לאוויר.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "סיימנו הליך מכרזי מקצועי וסדור לבחינת הגורם שיספק משדרים בלו"ז צפוף ביותר. התשתית הדיגיטאלית תוביל לשינוי ושיפור משמעותי בתחום הטלוויזיה בישראל ותעניק לאזרחי המדינה אפשרות ליהנות מערוצים פתוחים וחופשיים בעלות נמוכה חד פעמית ובאיכות גבוהה. החיסכון של גורמי השידור ינותב לשיפור איכות המסך והיצירה המקורית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully