וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתח קצבים

וואלה! ברנז'ה

7.11.2008 / 2:03

ריאליטי זה לא בהכרח דבר פסול, הפרסומאים הם חזירים, חבילת הבסיס תעלה על פי האוצר כמה עשרות שקלים ושובה של רוסיה הסובייטית. ראינו דם בפאנל הפתיחה של פסטיבל ראש פינה

הפאנל המרכזי שפתח את פסטיבל ראש פינה השנה עסק ברפורמה הצפויה בשוק הטלוויזיה, בשידור פרסומות בכבלים ובלווין וברגולציה. את הפאנל הנחה סגן מו"ל הארץ גיא רולניק.

נציג האוצר חיים פרננדס אמר בדיון כי בהיבט הצרכני חבילת הבסיס תהיה נכונה יותר מבחינת הצרכן שיוכל לבחור את התכנים שהוא מעוניין בהם וישלם לפי בחירה. פרננדס התייחס לאפשרות שידור הפרסומות בכבלים ובלווין ואמר: "היום שני שחקנים בלבד נהנים מפרסומות, זה גורם לכך שמחירי הפרסום הם מהגבוהים בעולם. על ידי שידור פרסומות יגדילו הכבלים והלווין את ההכנסות דבר שיוביל להוזלת מוצרים. פרננדס התייחס אף לחבילת הערוצים הצרה המתוכננת ואמר שמכירה יעמוד על כמה עשרות שקלים, סכום שהוגדר על ידי מנכ"ל yes רון אילון כ"פנטזיה".

מנכ"ל רשת יוחנן צנגן תקף את משרד האוצר ואמר כי לא נבדקה ההשלכה של מהלך שכזה על המשק: "כל התערבות בכללים לפיהם ניגשנו למכרז תעשה בהתייעצות איתנו, לא רק בכלכלה אלא גם בתוכן. לא יתכן שמשרד האוצר יזרים מאות מליוני שקלים להבראת רשות השידור בלי להתערב בתוכן וכללי המכרז לא ישתנו בהתאם לשינויים בשוק". צנגן הוסיף ואמר כי ערוצים 2 ו-10 אינם מצליחים להתקיים משוק הפרסום הקיים: "מהלך של שידור פרסומות בכבלים ובלווין יביא למצב שנשדר פי עשר יותר ריאליטי בעוד חצי שנה".

מנכל קשת אבי ניר התעמת עם מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה ואמר בהתייחסו לרגולציה: "אין בשום מקום בעולם רמת פיקוח כזאת, אין בעולם רשויות פיקוח עם תקציבים בכאלה סדרי גודל. התקציבים צריכים ללכת לא לפיקוח אלא ליצירה". בהתייחסו למחויבויות הזכיינית אמר ניר: "אנחנו טלוויזיה מסחרית ואנחנו צריכים רייטינג. אנו צריכים שאנשים יראו את הפרסומות שאנו משדרים. הגדרת הזאנר הרבה פחות חשובה מהתוכן, אנו נמדדים לפי אהבת הקהל ולא לפי זאנרים". צנגן הצטרף לדבריו ואמר: "ללא ריאליטי אי אפשר לעשות טלוויזיה כלכלית ולדעתי שם המשחק הוא מינון, לצערי תנאי השוק והרפורמה לא יאפשרו לנו לקיים את המינון".

מנכ"ל ערוץ 10: רווחי משרד הפרסום הם חזיריים

מנכ"ל ערוץ 10 הנכנס יוסי ורשבסקי תקף את משרדי הפרסום, אותם יצג בדיון יו"ר מקאן אריקסון אילן שילוח. ורשבסקי אמר כי הבעיה של שלושת הזכיינים היא הרווחים החזיריים של משרדי הפרסום. כסף שלדבריו אפשר היה להשקיע ביצירה.

אילן שילוח התייחס אף הוא לרפורמה הצפויה ואמר: "מכרז ערוץ 2 הוא כישלון שצריך לתקן. כדי לעשות רפורמה אמיתית צריך לתת לזכיינים את כל ההקלות ואז לפתוח לפרסום את הכבלים והלווין. שילוח תקף גם הוא את הרשות השניה ואמר: "אתם מנסים להחזיר את רוסיה הסובייטית. הצנזור שישלוט בכל מה שהציבור ישמע או לא והאינטרנט יחבל לכם בזה".

נפתלי גליקסברג, לשעבר יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים אמר: "במדינת ישראל יש דיקטטורה כמו בימי הביניים. היום משרדי הפרסום הם הכנסיה של ימי הביניים והם שולטים בכל פריים שיש בטלוויזיה. זו הדיקטטורה האמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully