וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיף לכם לפתח טלנובלה

ענת קם

8.11.2008 / 3:25

איך ישפיע המשבר הכלכלי על מכירת הפורמטים? מחירי העסקות יירדו ותקופות האופציות יתארכו, אבל החברות יחפשו תוכניות זולות

הדיון בפאנל "מי רוצה להיות מליונר - איך למכור פורמט" אותו הנחה ארז טל, עסק בהצלחות האחרונות של הטלוויזיה הישראלית בייצוא פורמטים. השתתפו בו נדב פלטי מנכ"ל דורי מדיה, רון אייזיק מטלית תקשורת, אבי ארמוזה מארמוזה פורמטס, אווה מדזיבוז' מקשת פורמטס, נציג Reed Midem בישראל גיא מרטינובסקי, המקדם את הפעילות הישראלית במיפ ונציג חברת ההפקות ההולנדית פארקליין וילם ברום.

נדב פלטי הציג את מגמות הצפייה בעולם כפי שגובשו על ידי דורי מדיה גרופ. לדבריו, צופים במקומות שונים בעולם רואים את אותן תכניות: "הגלובליזציה הפכה את העולם למקום קטן, פורמטים מופצים במהירות. התכניות נמכרות גם כתכנית מוכנה לשידור וגם כפורמט לעיבוד לגרסה מקורית". פלטי סיפר כי זרוע ההפצה של דורי מדיה גרופ מוכרת לעתים תכניות לכמה ערוצי טלוויזיה באותה מדינה. עוד אמר פלטי, כי אנשי התוכן במדינות השונות מעדיפים לא לקחת סיכונים ולהשתמש בפורמטים שכבר הצליחו בעבר במקומות אחרים. בנוסף, “המשבר הכלכלי המתקרב יגרום לערוצים המקומיים לקנות פחות פורמטים לעיבוד מקומי ויותר מוצרי בסיס לשידור עם תרגום או דיבוב".

על פי הנחות היסוד הכלכליות של פלטי - כולם ייפגעו. התקציב למדיה יוקטן אבל דווקא המדיה היא זו שתפגע פחות מהשאר. פלטי צופה כי עד אפריל 2009 יורכבו לוחות שידורים חדשים בעקבות גיבוש מדיניות חדשה וכי תוך שנתיים תיראה התאוששות מהמשבר: "גופי השידור יחפשו יחס רייטינג-עלות טוב יותר. זה יסייע לנו בתחום הטלנובלות שם העלות לעומת נתוני הרייטינג נמוכה יחסית".

כמה מרוויחים? לא רע

אבי ארמוזה התייחס לשאלה - "האם אנחנו אנשי שיווק יותר מאשר אנשי תוכן"?: "הצלחנו לייצר פלטפורמה שיווקית להפצת פורמטים, בהם 'משפחה חורגת', 'משחק מקדים', 'הבועה', 'החבילה' ועוד. איך עושים את זה? חושבים גלובלית מההתחלה. מה שמוכר הוא 10% רעיון, 55% פיצוח, שזה פירוק הפורמט לגורמים ובניית התכנית, 20% הצלחת התכנית בארצות אחרות ו-15% השם של התכנית. אנחנו נמצאים בתקופת שינוי בטלוויזיה, באמצעים בהם אנחנו צורכים את המדיה שלנו. אם תדעו לחבר בין תוכן וטכנולוגיה תצרו את הדור הבא של הפורמטים".

אורמוזה התייחס לשאלת הרווח: "הפוטנציאל של התחום הוא במכפלות. ברגע שהצלחת עם פורמט ומכרת אותו 30-20 מדינות שמשדרות אותו כמה עונות. לדוגמה, פורמט כמו לינגו, עדיין רץ על בסיס יומי בצרפת כבר 20 שנה, ועושה 2,000 יורו ליום". נדב פלטי הסביר כי "המחיר יכול לנוע בין עשרות אלפי דולרים למאות אלפים לפרק משודר, פלוס אחוזים". פלטי הסביר עוד כי "קניית אופציה להפקת תוכנית עולה בין 2,000 ל10,000 דולר לאופציה, אבל הרבה מהן לא מתממשות. אם התוכנית מצליחה המכפלות אכן גבוהות, אך הסיכויים להצלחה נמוכים".

גיא מרטינוביץ התייחס לנוכחות הישראלית ההולכת וגדלה במיפ: “היום מתייחסים לדורי מדיה כמו לוורנר. יש לנו יתרון במשבר, התכניות שלנו זולות יחסית ויש לנו מה להציע". עוד אמר מרטינוביץ': "המשבר הנוכחי צפוי להשפיע על השוק. לדבריו, "מחירי העסקות יירדו ותקופות האופציות יתארכו, אולם החברות יחפשו תוכניות זולות - ופה היתרון שלנו"

אוה מדז'יבוז', סמנכ"ל הפיננסים של קשת שעוסקת גם בהפצת הפורמטים של הזכיינית, הדגישה כי יש הבדל בין שעשועונים ותכניות ריאליטי ובין דרמות מקור: “מבחינת הקהל הישראלי אין מקום לקנות סדרה מוכנה ולעשות לה אדפטציה ישראלית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully