וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוהרה רגולטורית מטורללת" בדרך לחבילה הצרה

ענת קם

9.11.2008 / 1:54

איך הגיע ערוץ 99 אל החבילה הצרה ולמה ערוצים 9 ו-24 נשארו בחוץ? עוד התקוטטות בחסות פסטיבל ראש פינה

"ההחלטה להכניס חמישה ערוצים בלבד לחבילה הדיגיטאלית הצרה, ה-DTT, נסגרה בעסקה אפלה בין משרד האוצר, HOT ו-yes". כך אמר מנכ"ל ערוץ המוזיקה דן תדמור בפאנל שעסק בחבילה הצרה, שהקמת התשתית עבורה החלה לאחרונה. לצדו ישבו סמנכ"ל הרגולציה של yes מיכל רפאלי-כדורי, סמנכ"ל האסטרטגיה של HOT יורם מוקדי, סמנכ"ל הרגולציה של קשת טלי גורן, נציג משרד התקשורת אסף כהן.

לפני הדיון הציג מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה כמה נתונים על המערך החדש וציין כי ערוץ 99, ערוץ הכנסת, "התגנב" לחבילה הדיגיטלית בגלל חקיקה מיוחדת של חברי הכנסת. לדברי סמירה, המערך הנוכחי יוכל לשדר רק ערוץ נוסף אחד ללא פגיעה בלוח הזמנים ובעלויות ההקמה. שאיפת הרשות לדבריו היא לקצר את זמן החפיפה בין השידור במערך האנלוגי הנוכחי והמערך הדיגיטלי החדש. יתרונות החבילה החדשה כוללים חיסכון של כששים מיליון שקלים בשנה לערוצי הברודקאסט, בעיקר בגלל צמצום אגרת התדרים על רקע פינויים - יתרון נוסף. היתרונות לציבור, על פי סמירה, הם נגישות קלה לחמשת הערוצים, הכנה לשידורים בחדות גבוהה, עלות חד פעמית נמוכה והכנה לשירותים נוספים שכוללים תרגום וכתוביות לכבדי שמיעה. סמירה מנה גם את היתרונות הסביבתיים שכוללים חיסכון בחשמל, צמצום שימוש בקרקעות והפחתת הקרינה. עליית השידורים לאוויר מתוכננת עד אוגוסט 2009.

מי יפצה את מוקדי?

נציגי חברות הכבלים והלווין היו תמימי דעים בהתנגדותם לחבילה. רפאלי-כדורי אמרה כי "ה-DTT נולד מהסיבות הלא נכונות". מוקדי התייחס לרפורמה המתוכננת בשידורי הכבלים והלווין והוספת הפרסומות ואמר: "אני רוצה פרסומות מחר, אבל הפיצוי הזה לא יפצה אותי על העוול הרגולטורי שיגרום לי הפסדים בגלל החבילה הצרה".

תדמור תקף את הרשות השניה ואמר: "ביוהרה רגולטורית מטורללת החליט משרד האוצר על המהלך הזה. לא הקים ועדה ולא שאל אף אחד וגם דאג לדחוף את זה לחוק ההסדרים. מדובר בהנחות שגויות לחלוטין. אף אחד לא שאל אותי, זה נעשה בחדר אפל באוצר". מוקדי טען שהערוצים הייעודיים (הערוצים בכבלים ובלווין שמותר לפרסם בהם, ביניהם ערוץ המוזיקה) הם טלאי על טלאי שנולד באיסור על הפרסום בכבלים ובלווין, "שהוא מעוות מיסודו".

טלי גורן מקשת אמרה בדיון: "הרפורמה היא דוגמא קלאסית לאיך מקבלים החלטות. אם כולם מתנגדים למהלך יש סיבה. אין מתאם בין כמות הערוצים ושוק הפרסום, לא הייתה שום שיטה, הבריחו אותה בחוק ההסדרים. משרדי התקשורת והאוצר מתכתשים ביניהם על קרדיטים וכולנו מפסידים".

אסף כהן ממשרד התקשורת סיפר כי ועדת גרונאו (הועדה שבדקה את המדיניות וכללי התחרות בשוק התקשורת) כבר דנה ברעיון החבילה הדיגיטלית הצרה והמלצתה עולה בקנה אחד עם מה שנמצא כיום בחוק ההסדרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully