וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: לא נקצץ דמי תמלוגים של הזכייניות

איילה צורף

10.11.2008 / 9:12

רשת, קשת וערוץ 10 - משלמות 4% מהכנסותיהן לדמי זיכיון. ברשות השנייה ניסו ליזום מהלך להפחית את דמי הזיכיון ל-1.5% בלבד

למשרד האוצר אין כל כוונה להקטין או לשנות את גובה התמלוגים שמשלמים ערוץ 2 ו-10. במשרד מכחישים את הידיעות שלפיהן הרשות השנייה ומשרד האוצר הגיעו להסכמה על הקטנה הדרגתית של הסכום שאותו צריכות הזכייניות - קשת, רשת וערוץ 10 - לשלם לקופת המדינה בכל שנה בעבור זיכיון השידורים שלהן.

כיום משלמות הזכייניות 4% מההכנסות השנתיות שלהן כתמלוגים למשרד האוצר ולרשות השנייה. החברות HOT ו-yes, לעומת זאת, משלמות 2% מההכנסות שלהן כתמלוגים - סכום שיקטן ל-1.5% ב-2009. ברשות השנייה ניסו לקדם מהלך שלפיו גם זכייניות הטלוויזיה המסחרית ישלמו 1.5% בלבד, אך האוצר, כאמור, מתנגד.



מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "יש כוונה ורצון שלנו להקטין את רמת התמלוגים שהזכייניות משלמות. הפנינו בקשה בעניין למשרד האוצר. להבנתי, יש באוצר כוונה ורצון לשנות".



מטרת הרשות השנייה היא לנסות להקל על הזכייניות ולהקטין את רמת ההוצאות שלהן על הזיכיון, זאת בשל ההאטה הצפויה בענף הפרסום. בנוסף, עוגת הפרסום לא צמחה בממדים שהעריכו בימים שבהם נערכו המכרזים על הפעלת ערוץ 2 ו-10.



לפי הערכות, באוצר צפויים לדבוק בעמדה שלפיה ראשי החברות המחזיקות בבעלות על קשת, רשת וערוץ 10 הם אנשי עסקים שבחרו להתמודד במכרז שגובה התשלומים בו היה ברור וידוע מראש, ולכן אין שום סיבה לספק הקלות על תנאים מסחריים שסוכמו בימי המכרזים להפעלת הערוצים המסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully