וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן וזרמון נגד תקע ושקע - סיבוב שני

שמרית סלע

11.11.2008 / 19:46

המשרד מנסה למנוע את יציאתה של חברת החשמל למכרז על תקציב פרסום. הסכום בו נקבה החברה במשרד: שבעה מיליון דולר

זרמון גולדמן וחברת החשמל יתחילו סיבוב שני בבית המשפט: זרמון גולדמן הגיש היום לבית המשפט בקשה לצו מניעה נגד חברת החשמל למנוע את יציאתה למכרז על תקציב הפרסום, זאת עד שחברת החשמל תממש את הסכומים עליהם התחייבה במכרז - כך נודע ל-TheMarker. לדברי איילון זרמון, מבעלי משרד הפרסום זרמון גולדמן: "חברת החשמל מוציאה כעת את התקציב למכרז ומנסה לצאת עם ההסכם עימו בתירוץ לא מוצדק. זאת על מנת לחזור לדרכיה הפוליטיות והנלוזות".

בדבריו, מתכוון זרמון להתקשרות של חברת החשמל עם משרד הפרסום אדלר חומסקי שטיפל בתקציב הפרסום של חברת החשמל מ-2001 עד לפני כשנה. התקשרות זו ספגה ביקורות קשות עקב הארכתה שלוש פעמים ללא מכרז. הפורום למען ארץ ישראל אף פנה בזמנו למבקר המדינה וביקש ממנו לבחון את חוקיות ההתקשרות. מבדיקה שערך אז היועץ המשפטי של חברת החשמל עלה כי ההתקשרות עם המשרד ב-2001 נעשתה באופן תקין, וכך גם שלוש הארכות החוזה בשנים האחרונות. ואולם, חוות הדעת המשפטית מטעם חברת החשמל קבעה כי החברה תתקשה להוציא לפועל הארכה רביעית ללא מכרז.

לפני שנה פירסמה חברת החשמל את המכרז על תקציב הפרסום שלה כאשר הסכום שנקבה היה 7 מיליון דולר. בפועל פירסמה החברה מתחילת ההתקשרות עם זרמון השנה בסכום של 5.2 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם 2 מיליון דולר במחירים ריאליים (על פי יפעת בקרת פרסום).

החוזה בין חברת החשמל לזרמון גולדמן הינו לשנה עם שתי אופציות להערכה בנות שנה כל אחת. גורמים בחברת החשמל טוענים כי ההחלטה לצאת למכרז ולא להאריך את ההסכם עם תום השנה נובעת מכך שזרמון גולדמן מתקשה לעמוד במחירי רכישת המדיה עליהם התחייב במכרז.

זרמון אמר כי "במבחן התוצאה נתנו את המחירים הטובים במשק ואת כל התנאים שהתחייבנו עליהם ולמעלה מכך. היה להם פשוט קשה לבלוע את החלטת בית המשפט. במהלך ההתקשרות הם לא ביקשו מאיתנו אף עבודה קריאטיווית ולא ממישו אפילו 40% מהתקציב עליו התחייבו במכרז". חברת החשמל אולצה על ידי בית המשפט להתקשר לפני כשנה עם זרמון גולדמן. זאת לאחר שבית המשפט קבע כי זרמון גולדמן הינה הזוכה האמיתי במכרז ולא מקאן ארקסון שהוכרז כזוכה על ידי חברת החשמל. החלטת בית המשפט נבעה מכך שמקאן הדיש את הצעת מחיר שקלית ועל כן נפסלה משפטית.

הדיון בצו המניעה נקבע ל-10 בדצמבר במעמד שני הצדדים. מחברת החשמל נמסר בתגובה: "היות והנושא נמצא בדיון בבית משפטי החברה מנועה מלהגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully