וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון בפרוק

ענת קם

19.11.2008 / 0:47

עובדי מקור ראשון מבקשים למנות מפרק לעיתון. הנהלת מקור ראשון: "רוב העובדים אינם תומכים בבקשה, ומעוניינים בהמשך הצלחת וצמיחת העיתון"

עובדי מקור ראשון הגישו בקשה לפירוק העיתון על רקע אי העברת תשלומים בזמן. עורכת הדין אפרת דויטש פנתה בשם עובדי העיתון בבקשה למנות את עורך הדין יוסף וקנין כמפרק המפעיל של העיתון במקומה של ההנהלה הנוכחית. בבקשה נכתב, כי להערכת העובדים עומדים חובות העיתון על כמיליון דולרים וחצי, בהם גם משכורות העובדים. רק היום הושלם תשלום משכורות אוקטובר לעובדי העיתון.

ביום חמישי האחרון שלחו העובדים מכתב להנהלת העיתון בו מחו על כך שהם נאלצים להמתין להעברת כספים על ידי בעלי המניות החדשים. בנוסף, טענו העובדים כי אורי אליצור, עורך המשנה בעיתון, פוטר על רקע התארגנות העובדים למחאה.

מהעיתון מקור ראשון נמסר בתגובה: "עיתון מקור ראשון מוצא לאור על ידי 'מקור ראשון המאוחד (הצופה) בע"מ'. לא הוגשה כל בקשה לפירוק של העיתון, והפרסום בעניין זה הינו מטעה ומגמתי.
הבקשה האמורה מתייחסת לבקשת פירוק של 'חברת שבוע ישראלי בע"מ', המשמשת כספק של מקור ראשון, ומעסיקה עובדים הנותנים שירותים למקור ראשון. הבקשה חסרת יסוד וצפויה להדחות על הסף.

הבקשה הוגשה על ידי שלושים ושבעה עובדים בלבד שהם פחות מ-10% מעובדי החברה, כאשר רוב מוחלט של עובדי החברה אינם תומכים בבקשה, ומעוניינים בהמשך הצלחת וצמיחת העיתון.

למרות שהעובדים האמורים אינם מועסקים על ידי העיתון, הנהלת מקור ראשון התחייבה לפעול מול 'שבוע ישראלי בע"מ' על מנת להבטיח את תשלום מלוא השכר והזכויות המגיעים לעובדים. כך, בהתערבותה של הנהלת מקור ראשון, עד כה שולם במלואו השכר לעובדי העיתון למעט פחות ממחצית של חודש אחד מהשנה שעברה שגם לגביו ימצא פתרון בקרוב.הנהלת העיתון הגיעה להבנות עם מספר קרנות להבטחת כל הזכויות הסוציאליות המגיעות גם לעובדי 'שבוע ישראלי'. העיתון מאמין שניתן יהיה להגיע להבנה עם קבוצת העובדים בזמן הקרוב לשביעות רצונם של כל הצדדים, מחוץ לכותלי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully