וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הבית השתגע

ענת קם

19.11.2008 / 12:19

מועצת הכבלים והלווין החליטה ששידורי הספורט החיים לא ישודרו בערוצים שבתשלום, דבר שעלול להוביל לגל ניתוקים מערוצים 5+ גולד ולייב וכן מהערוצים של צ'רלטון

מועצת הכבלים והלווין פרסמה את החלטותיה בנוגע למדיניות החדשה של שידורי הספורט. עיקרי המדיניות קובעים כי לא ישודרו משחקי בשידור חי בערוצים GOLD+5 ו-LIVE+5 אלא אם משודרים במקביל משחקים אטרקטיביים יותר בשידור חי בערוצים 5 ו-+5. צ'רלטון, מפעילת הערוצים ספורט 1 וספורט 2, תידרש להעביר במחיר עלות את המשחק המרכזי של הליגה האיטלקית לשידור בערוץ 5 של חבילת הבסיס ואם לא תעשה זאת ניתן יהיה לבטל את אישורי הערוצים שלה. בשנה שעברה עמדה הליגה האיטלקית בלב המאבק בין צ'רלטון וערוץ הספורט והמועצה לשידורי כבלים ולווין דנה בה כמעט מדי שבוע.

בתוך כחודש תפרסם המועצה את רשימת המשחקים בעלי החשיבות הציבורית שנדרשים לשידור בערוצים הפתוחים, כולל משחקי קבוצות ישראליות והנבחרת במפעלים בין-לאומיים. ערוץ LIVE+5 קיבל אישור חריג לשידור חי של משחקים פחות אטרקטיביים מהליגה הספרדית, האיטלקית, ה-NBA ומפעלי טניס פחות נצפים, לא כולל טורנירי וימבלדון, רולאן גארוס וגביע דייויס. השידור יותנה בשידורם של משחקים חיים נוספים ואטרקטיביים יותר ממפעלים אלה בערוץ 5+. כן יותרו לשידור בערוץ זה משחקי ידידות ומפעלים נוספים שלא שודרו בעבר בערוץ ספורט בישראל.

ההחלטות התקבלו לאחר קרוב לשנה של בדיקה שבחנה את ההשלכות על כלל הגופים המעורבים. המדיניות החדשה תכנס לתוקף ב-30 ביוני, על מנת לאפשר לגופים להיערך כראוי ותיבחן שוב בתום השנה הראשונה או אם יחולו שינויים משמעותיים בשוק.

ערוץ הספורט: מדובר בהחלטה תלושה מהמציאות

גורם בעיתונות הספורט העריך היום כי ההחלטה של המועצה עלולה להביא לגל התנתקויות מערוצים 5+ גולד ו5+ לייב, מצב שעלול להשפיע גם על HOT ועל yes. מ-HOT נמסר: "כרגיל, המועצה מדווחת קודם לעיתונים ורק אחר כך לנו. אנחנו נלמד את ההחלטה ונגיב בהתאם".

יושב ראש המועצה, ניצן חן: "הצרכן רוצה חלוקה ברורה בין משחקים משמעותיים שציבור רחב אוהד וצופה בהם, במתכונת המוצלחת והמקצועית של ערוצים 5 ו-5+. הצרכן יהיה מודע על מה צריך לשלם ועל מה לא. כמו בכל תחום אחר במשק, על התוספות המיוחדות יש לשלם תשלום נוסף".

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "עד שההחלטה תכנס לתוקפה בעונה הבאה, אנו מתכוונים לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לתקן את העיוותים המופיעים בה. ערוץ 5+ LIVE מממן ומסבסד את הערוצים ספורט 5 וספורט 5+ ולכן כל פגיעה בערוץ הלייב משמעותה הישירה היא פגיעה בערוצים ספורט 5 וספורט 5+. מדובר בהחלטה תלושה מהמציאות שמעידה על חוסר ההבנה של יושב ראש המועצה, ניצן חן, בספורט ובמבנה הליגות וימי השידור שלהן בארץ ובחוץ לארץ. ההחלטה תביא לכך שמאות משחקים כלל לא ישודרו לצופים בישראל".

מצ'רלטון נמסר: "אנו זועמים על ההחלטה, מדובר בהחלטה חד צדדית, הפוגעת בחברה. אנחנו נלמד את ההחלטה ונגיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully