וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם בין רשות השידור לתל"י

ענת קם

20.11.2008 / 13:21

הרשות תשלם לתסריטאים ולבמאים את התמלוגים ותגן על זכויותיהם. בנוסף, תשלם תמלוגים ליוצרים רטרואקטיבית משנת 2003

הסכם המסדיר את תשלום תמלוגים ושמירת הזכויות לתמלוגים של התסריטאים והבמאים נחתם בין רשות השידור ותל"י, ארגון התמלוגים של התסריטאים והבמאים. רשות השידור תשלם לתסריטאים ולבמאים את התמלוגים ותגן על זכויותיהם. בנוסף, תשלם הרשות תמלוגים ליוצרים רטרואקטיבית משנת 2003. ההסכם נחתם בתום מגעים שנמשכו מאז שנת 2001 בין הצדדים. במהלך השנים הגיע המשא ומתן למבוי סתום, בעקבותיו אף הוגשה תביעה של תל"י נגד רשות השידור.

עם כניסתם לתפקיד של מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר ויושב הראש משה גביש התחדשו המגעים והצדדים פנו לבית המשפט במטרה לאפשר להם להכנס להליך גישור בתיווכה של שופטת בית משפט העליון בדימוס, דליה דורנר. הצדדים הביעו את הערכתם לתרומה הרבה של השופטת בדימוס דורנר לשם סיום הסכסוך.

יהלומה לוי, מנכ"ל תל"י, אומרת כי מדובר בדף חדש ביחסים בין ציבור התסריטאים והבמאים בישראל לבין רשות השידור: "החשיבות היא לא רק בהעברת התשלום ליוצרים הממתינים לו מאז 2003, אלא גם בהסדרת שמירת הזכויות של התסריטאים והבמאים לעתיד בעבודתם מול הרשות. עכשיו נקווה ונאחל לרשות שהרפורמה תוביל לחיזוקה ולשיתוף פעולה בין התסריטאים והבמאים לבין רשות השידור. יושב ראש הרשות משה גביש והמנכ"ל מוטי שקלאר ניהלו את השיח מתוך הערכה לחשיבותם של היוצרים וכיבוד זכותם לתמלוגים. תל"י מצידה עשתה כל מאמץ להיות שותפה לתנופת הרפורמה ברשות מתוך התחשבות במצבה הכספי הקשה של הרשות".

מוטי שקלאר מנכ"ל רשות השידור מסר: "אני שמח על ההסכם, זהו נדבך נוסף בתרומתה של רשות השידור לתרבות וליצירה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully