וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולמי שייכות זכויות היוצרים של התנ"ך?

ענת קם

20.11.2008 / 16:15

המותג "הבית היהודי" מעולם לא היה כה נחשק. מנכ"ל רשות השידור מבקש ממפלגת הימין החדשה לא להשתמש בשם ומאיים בערכאות משפטיות

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר פנה היום לאלוף במילואים יעקב עמידרור ודרש כי לא יקרא לתנועתו הפוליטית, מפלגת הימין החדשה בשם "הבית היהודי". שקלאר מנמק את פנייתו בכך שתכנית הנושאת את אותו השם, משודרת מדי מוצאי שבת בערוץ 1 והיא עלולה להיות מזוהה פוליטית במידה שתנועה תשא את שמה.

שקלאר אף טוען כי כינוי המפלגה בשם זה עומד בניגוד לסעיף 8(א) לחוק המפלגות, לפיו "לא תירשם מפלגה בשם העלול להטעות או בשם העלול לפגוע בתקנת הציבור או ברגשותיו, או בשם הזהה לשם של מפלגה רשומה או שהייתה רשומה או בשם הדומה עד כדי להטעות לשמה של מפלגה כאמור".

בהמשך מאיים שקלאר בהליכים משפטיים: "ברור שבשידור התוכנית יהיה לא רק הטעיית הציבור אלא גם תעמולת בחירות אסורה למפלגה בשם זה. אשר על כן, אנו מתריעים בעוד מועד, על מנת למנוע את הפגיעה בציבור בכלל ואת הנזק לרשות השידור בפרט, לרבות הנזק הכלכלי. אשר על כן, אנו מבקשים כי תמנעו מלקרוא למפלגתכם בשם 'הבית היהודי' ולהשתמש בשם זה לצרכים פוליטיים, שאם לא כן, נאלץ לנקוט בצעדים העומדים לרשותנו על פי כל דין".

יהושע מור יוסף, דובר תנועת "הבית היהודי": "הבית היהודי הוא מושג יסוד של העם היהודי, לא רק של רשות השידור. המפלגה החדשה החליטה להתמקד בעולם התוכן של המשפחה היהודית, חינוך וזהותה היהודית של מדינת ישראל. אנחנו שמחים שגם רשות השידור מצאה לנכון לעסוק בנשאים אלה, ואנחנו לא רואים סיבה להיענות לבקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully